Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega zawód wedding plannera?
Z jednej strony ślub to jeden z najpiękniejszych momentów naszego życia, z drugiej przedsięwzięcie wymagające ogromnej logistyki i wielu miesięcy mozolnych przygotowań. Jeśli nie mamy na nie dość czasu, lub czujemy, że nadmiar obowiązków, związanych ze zorganizowaniem ślubu i wesela nas przerasta, nie bójmy się prosić o fachową pomoc. Wedding planner przejmie część obowiązków, po to, abyśmy my mogli bez stresu cieszyć się nadchodzącym wydarzeniem.
Zawód wedding plannera, popularny na Zachodzie, w Polsce pomału podbija rynek pracy. Najczęściej wybierają go kobiety, chociaż zdarza się, że konsultantem ślubnym zostaje mężczyzna. Na czym polega ta profesja?Zakres obowiązków
Wedding planner to osoba, która pomoże ci zaplanować twój ślub od A do Z – mówi konsultantka ślubna z salonu ślubnego Le Frou-Frou – Od rezerwacji miejsc w hotelu dla gości, na wyborze sukni ślubnej skończywszy. Będzie negocjowała ceny w restauracji i upewni się, czy składana oferta na dostawę kwiatów jest na pewno najlepsza.Praca wedding plannera zaczyna się zatem od rozmowy z parą przyszłych nowożeńców. Nakreślają oni swoją wizję ślubu i wesela, którą często, z racji swojego doświadczenia oraz wiedzy, wedding planner nieco weryfikuje. Następnie, wspólnie określa się realny budżet, który trzeba będzie przeznaczyć na ślub. Konsultant, posiadając rozbudowaną sieć kontaktów, może zaproponować inne, bardziej korzystne rozwiązania w miejsce tych, przedstawianych przez przyszłych małżonków. Zawód ślubnego konsultanta polega także na znalezieniu odpowiedniej sali na wesele, zarezerwowaniu miejsc w hotelach dla gości, pomocy w znalezieniu wymarzonej sukni ślubnej, organizacji dekoracji, a nawet kompozycji menu. Ze względu na bardzo szeroki zakres różnorodnych obowiązków, wedding planner powinien być osobą, mającą rozległą wiedzę w każdej dziedzinie, związanej z organizacją ślubu. Doświadczenie, szerokie kontakty, a także rzutkość, dyspozycyjność, umiejętność zajmowania się kilkoma rzeczami naraz i przede wszystkim umiejętność szybkiego nawiązywania kontaktów, to kolejne cechy dobrego wedding plannera.
Dobry duch
Praca wedding-plannera nie kończy się jednak wraz z nastaniem dnia ślubu. Konsultant ślubny jest bowiem osobą, która czuwa nad poprawnym przebiegiem całej uroczystości, pilnując, by wszystko potoczyło się zgodnie z planem. Omawiany zawód wymaga także bardzo dużej kreatywności, gdyż najczęściej konsultant ślubny to osoba, która gasi wszelkie pożary i stara się nie doprowadzić od eskalacji ewentualnych konfliktów. Umiejętność zachowania zimnej krwi w każdej, nawet najbardziej nieprzewidzianej oraz stresującej sytuacji, to podstawa tego zawodu. Przydadzą się także umiejętności psychologiczne, kiedy trzeba będzie dodać otuchy zdenerwowanej pannie młodej.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana