Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Logotypy i grafiki - znaczenie warstwy wizualnej na ekspozycjach wystawowych
Logo to niezbędny element tak zwanej identyfikacji wizualnej firmy. Nie ma na świecie ani jednej znanej marki, która nie posiadałaby rozpoznawalnego już na pierwszy rzut oka logo. To właśnie logo – prosty znak graficzny – mówi potencjalnemu klientowi z jaką firmą ma do czynienia i jakie wartości za nią stoją. Identyfikacja wizualna ma za znaczenie we wszystkich działaniach marketingowych. Zaliczamy do nich również obecność firmy na targach i innych imprezach branżowych.
Przyciąganie uwagi
Nie ma wątpliwości, że głównym zadaniem oprawy wizualnej stoisk i ekspozycji wystawowych jest zwrócenie uwagi osób na których nam, jako firmie, zależy najbardziej – a więc potencjalnych klientów oraz partnerów biznesowych. Tak jak w kontaktach międzyludzkich, zrobienie dobrego pierwszego wrażenie może zaważyć na całej dalszej znajomości, tak w biznesie dobrze skonstruowana oprawa wizualna firmy może zdecydować o tym, jakie wrażenie na odbiorcy wywrze prezentowana przez nas oferta. Co to jednak znaczy, że oprawa wizualna stanowiska podczas targów jest „dobrze skonstruowana”?
Estetyka ekspozycji to wbrew pozorom bardzo skomplikowana kwestia – mówi przedstawiciel firmy Art-Co – Błędem wielu osób jest to, że estetykę utożsamiają z tym, co wydaje im się ładne. Może to być bardzo zgubne przekonanie, ponieważ to, co subiektywnie podoba się nam, niekoniecznie będzie robić dobre wrażenia na klientach. A pamiętajmy, że będą oni oceniać firmę właśnie przez pryzmat tego, jak prezentuje się stoisko. Dlatego dobrze skonstruowane pod względem estetycznym stoisko to przede wszystkim stoisko, którego elementy wizualne – np. wykorzystane do promocji grafiki - tworzą ze sobą spójną, harmonijną, ale też funkcjonalną całość, zgodną z przekazem i misją marki.
Dlatego tak istotne jest, żeby za projekt stanowiska odpowiadali doświadczeni specjaliści.
Budowanie przekazu
Drugą, bardziej wyrafinowaną funkcją oprawy wizualnej stanowiska wystawienniczego jest stworzenie pewnej narracji – a więc treści i emocji, które chcemy, by towarzyszyły osobie odwiedzającej stanowisko. Jest to niezwykle istotne, ponieważ pozwala na wstępie, bez użycia słów, zbudować w postrzeganiu klienta pożądany przez nas wizerunek marki. Każdy, nawet drobny szczegół warstwy wizualnej odgrywa tutaj ważną rolę – zastosowane kolory, kształty, wielkości, ilość obecnych w grafikach detali i wiele więcej. Potęgę tych znaków łatwo pokazuje fakt, że marki oferujące podobne produkty i bazujące na podobnych wartościach, korzystają również zazwyczaj z podobnych środków wizualnych – co oznacza, że każdy z nas postrzega je w zbliżony sposób. Brak spójności między tymi szczegółami może doprowadzić do tego, że cały przekaz zostanie zaburzony lub pozostanie po prostu nieczytelny dla odbiorcy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana