Artykuł sponsorowany

Jak prowadzić elektroniczne akta pracownicze?

Jak prowadzić elektroniczne akta pracownicze?

Coraz więcej firm rezygnuje z tradycyjnego przechowywania akt pracowniczych i innych, ponieważ korzystanie z dokumentów w wersji papierowej sprawdza się wyłącznie w przypadku naprawdę niewielkich działalności. W przypadku większych firm dokumentacja mocno się rozrasta, a to sprawia, że coraz trudniej jest utrzymać porządek w papierach. Fantastyczną alternatywą dla akt papierowych są akta elektroniczne. Co warto o nich wiedzieć?

Elektroniczne teczki – ogólna zasada działania

Cyfrowe akta to rodzaj elektronicznych teczek, które są przypisywane do poszczególnych pracowników oraz procesów. Dzięki aktom cyfrowym, jak cyfrowe akta pracownicze, mamy łatwy i szybki dostęp do potrzebnych informacji bez konieczności wertowania stert papierów. Jak działają elektroniczne akta? - O tym opowiadają nam pracownicy firmy E.volution z Katowic. Ogólna zasada działania akt cyfrowych jest prosta: wszystkie dokumenty, które docierają do firmy (zarówno w wersji elektronicznej, jak i papierowej), trafiają do elektronicznego archiwum, do istniejących cyfrowych teczek. Teczki tworzone są automatycznie w zależności od potrzeb.

Zalety elektronicznej archiwizacji dokumentów

Główną zaletą elektronicznej archiwizacji dokumentów i elektronicznych akt pracowniczych jest to, że dokumenty nie podlegają żadnym czynnikom zewnętrznym. Można powiedzieć, że się nie starzeją, nie są też narażone na przykład na zalanie, czy pożar. Nowoczesne systemy elektroniczne do przechowywania dokumentów dają możliwość podglądania, kto przeglądał lub pobierał dany plik – to pozwala nam ograniczyć do minimum niepożądane ingerencje w dokumenty. Ogromnym plusem jest również kwestia ekologii: zamiast drukować masę dokumentów, które później trzeba spakować w teczki lub – co gorsza – foliowe koszulki i segregatory z syntetycznych materiałów, w dobie zaawansowanej elektroniki możemy z powodzeniem pozostać przy elektronicznych aktach.

Elektroniczny obieg dokumentów – przyszłościowe rozwiązanie

Elektroniczny obieg dokumentów to nie tylko kwestia prowadzenia akt pracowniczych. Dzięki centralnym magazynom elektronicznym, jak z oferty firmy E.volution, możemy zapisywać akta, zarządzać dokumentami, pocztą e-mail i przeróżnymi procesami zachodzącymi w firmie w sposób wydajny i bezpieczny. Kompleksowa, cyfrowa obsługa dokumentów może być dla firmy nie rewolucją (której często się obawiamy), a ewolucją – dzięki nowoczesnym modułom codzienna praca firmy może wejść na wyższy poziom, a na tym powinno zależeć każdemu rozwijającemu się przedsiębiorcy. Nie bójmy się nowych rozwiązań, które pomogą nam usprawnić pracę na co dzień.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.