Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak przygotować wizytówki do druku?
Wizytówka to obowiązkowy atrybut każdego przedsiębiorcy i specjalisty. Aby spełniała swoja funkcję, musi być wykonana w estetyczny i profesjonalny sposób, przy zachowaniu istotnych detali, oraz zawierać niezbędne informacje. Obecnie wiele firm poligraficznych oferuje ich wydrukowanie. Ale jak przygotować projekt? O czym pamiętać przy zlecaniu usługi druku wizytówek?
Wymagania techniczne dla projektu wizytówek
Wiele osób nie wie, w jaki sposób przygotować plik do druku. Tymczasem wysłanie niewłaściwie sformatowanego i zedytowanego pliku może skutkować tym, że otrzyma się produkt niezgodny z pierwotną wizją. Oczywiście najbardziej rekomendowane drukarnie po wykryciu ewentualnych nieprawidłowości od razu informują klienta o sytuacji, ale nie warto robić sobie problemów.
Orientacyjna specyfikacja dla wizytówek prezentuje się następująco:
- kolorystyka CMYK,
- skala 1:1,
- nafarbienie 300%,
- rozdzielczość 300 dpi,
- minimum 3 mm spadów,
- pliki spłaszczone.
W razie wątpliwości można napisać do firmy poligraficznej Foto-Druk z Warszawy, która od prawie 15 lat specjalizuje się w tworzeniu profesjonalnych wydruków dla klientów indywidualnych i biznesowych.
Skąd wziąć projekt?
Jeśli chodzi o projekt wizytówek, to ścieżki są dwie: samodzielne wykonanie w specjalnie przeznaczonym do tego programie (profesjonalnym licencjonowanym lub darmowym) lub zlecenie projektu grafikowi. Większość osób, ze względów budżetowych, decyduje się na tę pierwszą opcję.
Przy projektowaniu wizytówki zwracaj uwagę przede wszystkim na to, by wszystkie informacje były czytelne i kontrastowały pod względem kolorystycznym z tłem, logo i dodatkami. Pamiętaj o tym, że orientacyjne rozmiary wizytówek to 90 x 50 mm lub 85 x 55 mm. Te same litery i logo inaczej będą prezentować się na ekranie komputera, a inaczej w rzeczywistej formie docelowej.
Opcje wydruku wizytówek
Na jaką wizytówkę się zdecydować? To pytanie zadają sobie wszyscy klienci, którym w sposób szczególny zależy na jakości i na aspektach wizualnych. W przypadku wizytówek trzeba znaleźć złoty środek między powiedzeniem „mniej znaczy więcej” a dużymi możliwościami, jakie oferują dziś profesjonalne firmy poligraficzne.
Warto korzystać z różnego rodzaju udogodnień i opcji dodatkowych, choć oczywiście z umiarem. Forma nigdy nie powinna „przytłaczać” treści. Najbardziej wyszukane opcje rekomenduje się klientom z branży artystycznej, modowej itd.
Standardowo druk odbywa się na kredzie o gramaturze 350 g. Do dodatkowych uszlachetnień zalicza się na przykład zastosowanie folii matowej lub błyszczącej albo powierzchni soft touch. Wizytówkę można ponadto pokryć lakierem UV, zastosować tłoczenie lub zaokrąglić rogi. Ekskluzywnego charakteru dodaje metoda hotstamping, a bardzo nowoczesnym i nietuzinkowym rozwiązaniem jest druk pachnący.
Im bardziej oryginalne wykończenia, tym większe wrażenie robi dana wizytówka.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana