Artykuł sponsorowany

Jak przygotować wizytówki do druku?

Jak przygotować wizytówki do druku?

Wizytówka to obowiązkowy atrybut każdego przedsiębiorcy i specjalisty. Aby spełniała swoja funkcję, musi być wykonana w estetyczny i profesjonalny sposób, przy zachowaniu istotnych detali, oraz zawierać niezbędne informacje. Obecnie wiele firm poligraficznych oferuje ich wydrukowanie. Ale jak przygotować projekt? O czym pamiętać przy zlecaniu usługi druku wizytówek?

Wymagania techniczne dla projektu wizytówek

Wiele osób nie wie, w jaki sposób przygotować plik do druku. Tymczasem wysłanie niewłaściwie sformatowanego i zedytowanego pliku może skutkować tym, że otrzyma się produkt niezgodny z pierwotną wizją. Oczywiście najbardziej rekomendowane drukarnie po wykryciu ewentualnych nieprawidłowości od razu informują klienta o sytuacji, ale nie warto robić sobie problemów.

Orientacyjna specyfikacja dla wizytówek prezentuje się następująco:

  • kolorystyka CMYK,
  • skala 1:1,
  • nafarbienie 300%,
  • rozdzielczość 300 dpi,
  • minimum 3 mm spadów,
  • pliki spłaszczone.

W razie wątpliwości można napisać do firmy poligraficznej Foto-Druk z Warszawy, która od prawie 15 lat specjalizuje się w tworzeniu profesjonalnych wydruków dla klientów indywidualnych i biznesowych.

Skąd wziąć projekt?

Jeśli chodzi o projekt wizytówek, to ścieżki są dwie: samodzielne wykonanie w specjalnie przeznaczonym do tego programie (profesjonalnym licencjonowanym lub darmowym) lub zlecenie projektu grafikowi. Większość osób, ze względów budżetowych, decyduje się na tę pierwszą opcję.

Przy projektowaniu wizytówki zwracaj uwagę przede wszystkim na to, by wszystkie informacje były czytelne i kontrastowały pod względem kolorystycznym z tłem, logo i dodatkami. Pamiętaj o tym, że orientacyjne rozmiary wizytówek to 90 x 50 mm lub 85 x 55 mm. Te same litery i logo inaczej będą prezentować się na ekranie komputera, a inaczej w rzeczywistej formie docelowej.

Opcje wydruku wizytówek

Na jaką wizytówkę się zdecydować? To pytanie zadają sobie wszyscy klienci, którym w sposób szczególny zależy na jakości i na aspektach wizualnych. W przypadku wizytówek trzeba znaleźć złoty środek między powiedzeniem „mniej znaczy więcej” a dużymi możliwościami, jakie oferują dziś profesjonalne firmy poligraficzne.

Warto korzystać z różnego rodzaju udogodnień i opcji dodatkowych, choć oczywiście z umiarem. Forma nigdy nie powinna „przytłaczać” treści. Najbardziej wyszukane opcje rekomenduje się klientom z branży artystycznej, modowej itd.

Standardowo druk odbywa się na kredzie o gramaturze 350 g. Do dodatkowych uszlachetnień zalicza się na przykład zastosowanie folii matowej lub błyszczącej albo powierzchni soft touch. Wizytówkę można ponadto pokryć lakierem UV, zastosować tłoczenie lub zaokrąglić rogi. Ekskluzywnego charakteru dodaje metoda hotstamping, a bardzo nowoczesnym i nietuzinkowym rozwiązaniem jest druk pachnący.

Im bardziej oryginalne wykończenia, tym większe wrażenie robi dana wizytówka.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.