Artykuł sponsorowany

Jak opracować dobry plan restrukturyzacyjny?

Jak opracować dobry plan restrukturyzacyjny?

Sytuacje kryzysowe zdarzają się wszędzie, a zwłaszcza w świecie biznesu. Często jedynym ratunkiem jest restrukturyzacja – znacznie poprawia kondycję firmy i pomaga jej przetrwać. W tym przypadku jest niezbędny plan restrukturyzacyjny, umożliwiający zaspokojenie wierzycieli bez konieczności ogłaszania upadłości. To strategia, która zawiera metody, sposoby i środki realizacji celów restrukturyzacji. Jak wygląda taki plan i jak go opracować?

Plan restrukturyzacyjny – czym jest?

Rynek jest niestabilny – konkurencja, różni klienci, rozwój technologii, sytuacja prawna… w związku z tym nierzadko dochodzi do błędnych decyzji, a co za tym idzie – strat finansowych. Tak więc dłużnicy, którzy są zagrożeni niewypłacalnością lub już mają z nią do czynienia, by uratować biznes, mogą się odwołać do jednego z czterech trybów postępowania restrukturyzacyjnego. Niezależnie od wyboru podstawą jest plan restrukturyzacyjny.

Tak więc dobry plan rzetelnie przedstawia sytuację ekonomiczną przedsiębiorstwa i wszelkie możliwe sposoby zażegnania kłopotów. Ten dokument jest punktem odniesienia oceny możliwości płatniczych dłużnika. Dobry plan restrukturyzacyjny tworzy więc warunki do zaspokojenia wierzycieli, przedstawia stan firmy i możliwe sprawdzone rozwiązania.

 Warto pamiętać, że dzieli się on na wstępny (zgodnie z art. 9 ustawy) oraz właściwy (art. 10). Pierwszy załącza się podczas składania wniosku restrukturyzacyjnego, drugi zaś powstaje na początku postępowania. Plan wstępny musi zawierać analizę przyczyn zaistniałych problemów dłużnika, wstępny opis planowanych środków restrukturyzacyjnych oraz oszacowany harmonogram ich wdrożenia.

Plan właściwy jest zdecydowanie bardziej rozbudowany. Zawiera między innymi opis przedsiębiorstwa, dane o jego stanie podaży i popytu w sektorze rynku i szczegółową analizę problemową. Do tego dochodzi prezentacja proponowanych rozwiązań, które uratują biznes, ich poziom ryzyka, pełny opis planowanych środków restrukturyzacyjnych i kosztów oraz precyzyjny harmonogram ich wdrożenia. Ponadto w planie znajdują się:

  • opisy źródeł i metod finansowania z uwzględnieniem dostępnego kapitału i alternatywnych rozwiązań, takich jak sprzedaż aktywów czy pomoc minimis,
  • szacowane zyski i straty na nadchodzące pięć lat,
  • dane na temat planu – jego wykonawców, daty stworzenia itp.

Jak stworzyć dobry plan restrukturyzacyjny?

Jest jeden niezbędny warunek – należy postawić na usługi profesjonalistów. Plan powinien być wykonany przez prawdziwych fachowców. Ponadto warto skorzystać ze wparcia doradców, którzy pomogą przeprowadzić proces restrukturyzacyjny. Takie usługi świadczy np. Kancelaria Ekonomiczno-Prawna w Warszawie, która służy pomocą w sferze marketingowej, finansowej, operacyjnej – i nie tylko.

Tak więc rzetelnie wykonany plan ułatwia racjonalną i popartą danymi ocenę perspektywy naprawy przedsiębiorstwa. W ogromnej mierze decyduje on o powodzeniu przedsięwzięcia.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.