Artykuł sponsorowany

Własny warsztat samochodowy. Czy to opłacalna inwestycja?

Własny warsztat samochodowy. Czy to opłacalna inwestycja?

Coraz więcej Polaków decyduje się na założenie własnej firmy. Pomysłów na działalność gospodarczą jest całe mnóstwo - jednym z nich może być otwarcie warsztatu samochodowego. Branża motoryzacyjna jest co prawda trudna i wymaga dużego doświadczenia, ale zarazem przynosi bardzo przyzwoite dochody, a pasjonatom da sporo satysfakcji.

Dlaczego warto założyć warsztat?

Według danych udostępnionych przez Związek Dealerów Samochodów w drugiej połowie 2015 roku, po polskich drogach porusza się dużo ponad 18 milionów pojazdów samochodowych – w tym samochody osobowe i dostawcze, autobusy, ciężarówki, pojazdy specjalistyczne. Średnia ich wieku waha się w granicach od 13 do 19 lat. Dla właścicieli warsztatów samochodowych oznacza to bardzo dużą bazę klientów – niezależnie od tego, jak bardzo zaawansowane technologicznie staną się samochody, każdy z nich prędzej czy później ulegnie awarii wymagającej fachowej pomocy. Oczywiście, błędem jest zakładać, że wystarczy otworzyć warsztat, by przyciągnąć do siebie klientów – istnieje wiele czynników decydujących o naszym sukcesie, między innymi:

  • Lokalizacja warsztatu – najlepiej prosperujące warsztaty samochodowe mieszczą się przy trasach szybkiego ruchu w obrębie dużych miast.

  • Dziedzina, w której się specjalizujemy (wulkanizacja, blacharstwo, mechanika, etc.)

  • Jakość wykorzystywanego przez nas sprzętu naprawczego

  • Doświadczenie i kwalifikacje pracowników

Warto również pamiętać, że otwarcie zakładu wymaga sporych nakładów finansowych, większość przedsiębiorców z tego branży zaciąga kredyty na zakup sprzętu, kupno lub budowę obiektu (popularnym rozwiązaniem są prefabrykowane hale stalowe – w ich budowie specjalizuje się firma Largo Hale), zatrudnienie pracowników. Prawdziwe zyski przychodzą z czasem, jeśli jednak wykażemy się cierpliwością i zaangażowaniem, możemy po kilku latach przekonać się, że zarabiamy na swej działalności wielokrotnie więcej, niż na etacie mechanika.

Jak założyć warsztat?

Założenie warsztatu nie różni się wiele od zakładania zwykłej firmy, nie musimy w tym celu uzyskiwać specjalnych pozwoleń ani licencji. Warto jednak przemyśleć opcję uzyskania autoryzacji danej marki motoryzacyjnej. W tym celu będziemy musieli jako firma spełniać pewne warunki formalne i techniczne, jednak zyskamy w ten sposób po pierwsze dostęp do dużej bazy klientów, korzystających z produktów danej marki, po drugie dostęp do pewnych specyficznych technologii, które ustawią nas w pozycji nadrzędnej w stosunku do większości konkurencji, a po trzecie – prestiż niezbędny w branży. Oczywiście, nie powinniśmy zapominać, że budowa warsztatu samochodowego z konstrukcji stalowej to pomysł na biznes przede wszystkim dla osób, które już posiadają pewne doświadczenie w branży samochodowej lub są wykwalifikowanymi pasjonatami – bez wiedzy na temat samochodów raczej trudno będzie nam rozkręcić biznes tego rodzaju.  

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.