Artykuł sponsorowany

Dobre, bo nowoczesne. Hybrydowe modele marki Toyota

Dobre, bo nowoczesne. Hybrydowe modele marki Toyota

Nie ma na świecie drugiej marki, która podchodziłaby do kwestii projektowania samochodów w tak nowatorski sposób, jak czyni to Toyota. Japoński potentat rynku motoryzacyjnego, to zarazem czołowy producent aut z napędem hybrydowym. Modele, takie jak Toyota Prius czy Toyota Auris, skradły serca kierowców na całym świecie, zapoczątkowując prawdziwą modę na ,,hybrydy”. Poniżej prezentujemy wszystkie modele aut Toyota, dostępne w wersji hybrydowej.

Toyota Prius

Był 1997 rok, kiedy samochody z napędem hybrydowym trafiły do powszechnej sprzedaży. To właśnie wtedy narodziła się Toyota Prius I – pierwsza w historii, seryjnie produkowana ,,hybryda”. O innowacyjności modelu świadczyła sama jego nazwa. ,,Prius” pochodzi bowiem od łacińskiego słowa oznaczającego ,,wcześniejszy”. Nazwę tę wybrano dlatego, że model Prius trafił do sprzedaży, zanim świadomość ekologiczna zaczęła kształtować obowiązujące w motoryzacji trendy. A trzeba przyznać, że samochód należycie spełniał (i spełnia do dziś) zadania ochrony środowiska. Od momentu wprowadzenia na rynek, Toyota Prius znajduje się w czołówce aut osobowych pod względem oszczędności paliwa i wynikającej z jego spalania emisji CO2. Chociaż od debiutu Priusa minęło prawie 20 lat, model doczekał się licznych usprawnień technicznych, które utwierdziły jego przodującą pozycję w rankingu aut hybrydowych. W 2015 roku rozpoczęto produkcję IV generacji pojazdu, z charakterystycznym nadwoziem w formie liftback. Wraz z IV generacją, zadebiutowała nowa technologia napędu hybrydowego. Teraz jest on jeszcze mniejszy i lżejszy. Toyota deklaruje, że zużycie paliwa w nowym Priusie spadło o 15%. A można domyślać się, że to nie ostatnie słowo producenta. W polskich salonach Toyota Prius IV generacji oferowana jest z silnikiem benzynowym 1.8 HSD 136 KM.

Toyota Auris Hybrid

Auris to model stosunkowo młody – jego produkcję rozpoczęto w 2006 roku. Szybko jednak podbił rynek, stając się czołowym hatchbackiem marki Toyota. Hybrydowa wersja Aurisa zadebiutowała na rynku w 2010 roku, dorównując wydajnością modelowi Prius. Był to istotny przełom – Toyota udowodniła, że system hybrydowy można udanie zaimplementować w innych, poza Priusem modelach. Prawdziwy ,,boom" na Aurisa nastąpił w 2012 roku, gdy światło dzienne ujrzała II generacja auta – teraz również z nadwoziem typu Kombi. Samochód zyskał wyrazistszy design – m.in. ostrzejsze linie nadwozia. Równocześnie rozpoczęto pracę nad usprawnianiem silnika. Implementacja nowoczesnego systemu Hybrid Synergy Drive nastąpiła w 2013 roku i została zwieńczona pełnym sukcesem. Obecnie hybrydowa Toyota Auris posiada łączną moc układu na poziomie 136 KM. Składa się na nią działanie 99-konnego silnika benzynowego oraz silnika elektrycznego, generującego 80 KM. Dziś obok Priusa, Auris to czołowa ,,hybryda” marki Toyota. Dość powiedzieć, że w 2014 roku to właśnie Auris stał się najchętniej kupowanym w Polsce samochodem hybrydowym.

Toyota RAV4 Hybrid

Sportowo-użytkowy RAV4 zadebiutował na rynku w 1994 roku. Czyni go to najstarszym modelem Toyoty w niniejszym zestawieniu. Z uwagi na słuszne gabaryty i charakterystyczną sylwetkę, RAV4 od początku był przeznaczony dla grupy odbiorców, gustujących w pojazdach typu SUV. Na wydanie hybrydowe RAV4 musiał czekać blisko 20 lat. Napęd tego typu pojawił się dopiero w IV generacji samochodu (w Polsce dostępna od 2015 roku). Hybrydowy RAV4 napędzany jest silnikiem benzynowym 2,5 l oraz dwoma silnikami elektrycznymi. Ma moc 197 KM (145 kW), zużywa 5,1 l/100 km benzyny i emituje CO2 na poziomie 115 g/km. RAV4 Hybrid może być wyposażony także w napęd 4x4, a to za sprawą silnika elektrycznego o mocy 50 kW, umieszczonego z tyłu i napędzającego tylne koła.

Toyota Yaris Hybrid

Nie będzie przesadą twierdzenie, że Yaris to jeden z popularniejszych modeli marki Toyota. To niepozorne auto, z uwagi na kompaktową i dynamiczną sylwetkę, jest wprost stworzone do jazdy po mieście. Istotną zaletę stanowi wydajny silnik, równoważący przyjemność płynącą z jazdy oraz zużycie paliwa. Dzięki temu, Yaris co roku znajduje się w zestawieniu czołowej dziesiątki najlepiej sprzedających się w Polsce samochodów. W świetle powyższego nie mogą dziwić usprawnienia, jakim cyklicznie poddawana jest słynna ,,yariska”. Od 2011 roku w powszechnej sprzedaży dostępna jest III generacja samochodu, w wersji hatchback. Wydłużono go o 10 cm oraz wprowadzono pewne zmiany kosmetyczne w wyglądzie. Wersja hybrydowa Toyoty Yaris III zadebiutowała w 2012 roku. Yaris HSD to pojazd zaopatrzony w napęd hybrydowy, złożony z silnika benzynowego 1,5 l i silnika elektrycznego o mocy 100 KM. Hybrydowy Yaris to obecnie drugi, najlepiej sprzedający się samochód tej technologii w Polsce – tuż za modelem Toyota Auris.

Słuszna inwestycja

Zakup hybrydowego modelu samochodu to z pewnością dobra decyzja dla osób, ceniących wysoką ekonomikę i komfort jazdy. Marka Toyota na przestrzeni lat udowodniła swoją przodującą pozycję w produkcji ,,hybryd”. Dziś w sprzedaży znajdziemy kilka modeli, które możemy dobrać w zależności od naszych gustów i potrzeb. Hybrydowe Toyoty są dostępne do nabycia w bardzo atrakcyjnych cenach – już od kilkudziesięciu tysięcy złotych. Chcąc nieco oszczędzić, nie musimy decydować się na salonowe ,nówki”. Równie dobrze sprawdzą się modele używane – serwisowane, posiadające niezbędne certyfikaty i poświadczenia o sprawności technicznej. Używane modele aut hybrydowych marki Toyota mogą Państwo nabyć, korzystając z usług autoryzowanych stacji dealerskich, takich jak Czajka-Auto Sp. z o.o. Zachęcamy do sprawdzenia dostępnych ofert pojazdów już dziś.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.