Artykuł sponsorowany

W jakich celach okleja się towary etykietami?

W jakich celach okleja się towary etykietami?

Etykietowanie produktów, czyli oklejanie ich etykietami to czynność, która pomaga w przyciągnięciu uwagi konsumenta. Im bardziej dopracowana jest etykieta, tym atrakcyjniejszy może okazać się towar dla kupującego. Etykieta stanowi swego rodzaju wizytówkę dla zawartości opakowania, które okleja. Podpowiadamy, dlaczego na produktach oraz paczkach nakleja się etykiety i jakie mają funkcje.

Gdzie nakleja się etykiety i co powinny zawierać?

Etykieta to element niezbędny nie tylko dla produktów spożywczych oraz kosmetyków. Oklejanie produktów etykietami ma miejsce także w przypadku wszelkiego rodzaju opakowań plastikowych, woreczków, przesyłek kurierskich, pudełek cateringowych oraz domowych przetworów. Korzysta się z nich więc zarówno w procesach handlowo-usługowych, jak i w celach prywatnych, gdzie wykorzystywane są na nieco mniejszą skalę.

Jak podkreśla ekspert reprezentujący firmę świadczącą usługi co – packingowe Direct Channel Packaging: Bez względu na to, czy etykieta trafia na produkt spożywczy, czy na opakowanie innego typu, bardzo ważny jest dobór kolorystyki, czcionki, a także dodatkowych elementów graficznych. Pozwoli to nie tylko stworzyć spójną ozdobę produktu, ale także czytelny zapis niezbędnych informacji.

Warto także zauważyć, że etykieta powinna zawierać wszelkie niezbędne informacje z punktu widzenia klienta. W zależności od jej typu może być to zawartość substancji alergizujących, waga produktu, jego skład, miejsce produkcji, nazwa producenta, a także wskazówki co do przechowywania. Wszystkie te informacje powinny zostać wyraźnie zaznaczone. Co więcej, sama etykieta nie powinna się odklejać od produktu lub paczki. Mogłoby to świadczyć o tym, że produkt nie jest godny uwagi klienta.

W jakich celach okleja się produkty?

Na etykietach umieszczane są zarówno loga firm, hasła reklamowe, interesujące grafiki, mające na celu zaciekawić klienta, jak i wskazówki co do używania produktu. Etykietowanie produktów ma więc za zadanie reklamować produkt i przekazywać informacje odnośnie jego użycia, miejsca dostarczenia, przechowywania i zawartości opakowania. Etykieta służy zarówno klientowi, który dzięki niej może uzyskać potrzebne informacje, jak i firmie, która tworzy dany produkt, oznacza go lub wysyła. Nowoczesne technologie pozwalają na masową produkcję etykiet samoprzylepnych, które coraz częściej można spotkać w wielu domach. Opisują słoiki, puszki i plastikowe opakowania, w których przechowywana jest żywność. Tym samym ułatwiają organizację kuchni bądź domowej spiżarni.

Jednak etykiety znajdują zastosowanie także w transporcie. Oznakowanie opakowań jest niezbędne podczas rozładunku, przewożenia produktów i ich dostarczania nie tylko na terenie Polski. Etykietowanie produktów pozwala wówczas na określenie parametrów przewożonego ładunku, scharakteryzowanie nadawcy, do którego jest przeznaczony, a także określenie samego produktu, jego cech charakterystycznych i niezbędnych wytycznych, co należy z nim zrobić. Z tego względu etykiety muszą być nie tylko wyraźne, ale także odporne na działanie czynników zewnętrznych, w tym na proces ścierania. 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.