Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Wózki samojezdne SLS. Funkcje urządzeń
System SLS polega na pętlowym poruszaniu się wózków, które mogą transportować materiały, produkty, półprodukty lub spakowane towary po wybranej trasie. Szyna jezdna może być zamontowana zarówno na podłożu jak i na podwyższeniu, co stwarza dużo większe możliwości zagospodarowania przestrzeni magazynowej. Aby system funkcjonował bez zarzutu powinien być dopasowany do określonych wymagań zakładu.
Na czym polega system SLS?
System SLS (Shuttle Loop System) to kilka samojezdnych, mobilnych i szybkich jednostek, które poruszają się po zamkniętym obwodzie. Jest to możliwe dzięki użyciu pojedynczej szyny w kształcie pierścienia. (Automatic Monorail System). Szyny mogą być zamontowane do podłoża, co umożliwia łatwy dostęp dla pracowników. Można jednak także zamontować je na określonej wysokości, dzięki czemu uniknie się ograniczeń wynikłych przy zagospodarowaniu stałych instalacji naziemnych. SLS stanowi dużo lepsze rozwiązanie niż tradycyjne wózki widłowe, bowiem jednostki poruszają się szybko i niezależnie od siebie. Za ich pomocą transportuje się palety, kartony, tace, wieszaki, surowce czy półprodukty. System SLS może być dopasowany do cięższych i większych ładunków lub do mniejszych ciężarów. Maksymalny udźwig sięga nawet do 1500 kg
Jak działają wózki SLS?
Uniwersalność wózków SLS polega także na sposobie ich sterowania. Odbywa się ono za pomocą wi-fi. Ze względu na możliwość zakłóceń sygnału można posiłkować się nowoczesną technologią R-Coax. Wózki zasila się energią elektryczną, które mogą ją pobierać na całej długości szyny. Warto dodać, że zużywają one mniej energii niż tradycyjne przenośniki przewożące towary w różne części magazynu. Wózki charakteryzują się niską awaryjnością, co wynika z nieskomplikowanej budowy. Także komponenty sterownicze nie należą do skomplikowanych. Zadania na poszczególnych stacjach roboczych można zmieniać na bieżąco, bowiem nie ma to wpływu na zakłócenia w pracy czy wydajność całej linii. Dzięki temu, że system pozostaje sprawny, straty zostają zminimalizowane.
Dopasowanie do indywidualnych potrzeb
Systemy wózków samojezdnych SLS uwzględniają różne rodzaje i wielkości ładunku. Ponadto transport może dotyczyć pojedynczych produktów lub jednostek zwielokrotnionych. Kształt i układ szyn jest dowolny pod warunkiem, że zostanie zachowana zasada współpłaszczyznowości. Maksymalna prędkość sięga do 5 m/s dla pojedynczego shuttle. Ekspert z firmy CASSIOLI Polska tłumaczy:
Te wszystkie elementy sprawiają, że systemy SLS można dopasować do wielu indywidualnych potrzeb, które wymagane są w poszczególnych zakładach. Możliwości łączenia i modyfikowania dostępnych opcji jest bardzo dużo.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana