Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega nowoczesne zarządzanie asortymentem?
Na rynku działa wiele firm oferujących klientom swoje usługi produkty. Co sprawia, że konsumenci wybierają konkretną ofertę? Okazuje się, że jest to efekt wielu złożonych procesów, nad którymi czuwa sztab specjalistów. Jednym z obszarów coraz częściej rozwijanych współcześnie są usługi merchandisingowe. Ich częścią jest między innymi nowoczesne zarządzanie asortymentem. Na czym dokładnie polega i dlaczego jest ono tak ważne?
Spójność marki z oferowanymi produktami
Bardzo ważnym elementem współczesnego handlu jest wykreowanie odpowiedniego wizerunku marki, który będzie spójny z oferowanym asortymentem. Składa się na to wiele elementów takich jak:
- odpowiednia prezencja produktów,
- dbałość o właściwy układ sklepu,
- odpowiednia komunikacja rynkowa.
Najważniejszym aspektem jest jednak odpowiednie zarządzanie produktem. Specjalista z firmy EMBI MARKETING Sp. z o.o. wyjaśnia:
Umiejętność zarządzania produktem jest obecnie kluczowa dla każdego przedsiębiorstwa, które wypuszcza na rynek swój asortyment. Jest to element strategii sprzedażowej i marketingowej. Dzięki tej zdolności można rozwijać produkty, które są już obecne na rynku i dopasowywać je do potrzeb konsumentów. To przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedaży i zysk firmy – dodaje.
Na czym dokładnie polega zarządzanie asortymentem?
Oprócz jednostkowego zarządzania produktem można mówić także o szerszym zarządzaniu całym asortymentem przedsiębiorstwa. Są to wszystkie działania, które kształtują wizerunek towaru w oczach konsumenta. W dużej mierze dotyczą one identyfikacji produktów z konkretną marką.
Wymienia się tutaj:
- liczbę oferowanych towarów,
- średnią cenę produktów,
- wprowadzanie nowości na rynek,
- zgodność opisów produktów z ich przeznaczeniem,
- dostępność asortymentu w różnych punktach.
W tym obszarze nie bez znaczenia będzie także odpowiednie zagospodarowanie asortymentu na półkach sklepowych. Bardzo ważne jest maksymalne wykorzystanie powierzchni handlowej. Nie należy jednak zapominać, że produkty powinny być posegregowane względem kategorii i przeznaczenia. W ten sposób klient – niezależnie od placówki tej samej marki – bez problemu zlokalizuje interesujące go towary. Łatwość wykonania zakupów przekłada się bezpośrednio na częstsze decyzje zakupowe klientów.
Relacja z partnerami sieci handlowych
Ostatnim aspektem, który coraz częściej pojawia się przy zarządzaniu produktem, jest współpraca z sieciami handlowymi odpowiedzialnymi za dystrybucję towaru. To również pewna część całego procesu, która wpływa na wyniki firmy. Dobrze wyeksponowany asortyment na półkach dużego sklepu przyciąga uwagę klientów, dzięki czemu częściej po niego sięgają.
Nowoczesne zarządzanie asortymentem nie jest prostym zadaniem. Dlatego bardzo często zdarza się, że firmy wynajmują specjalistów, którzy odpowiedzialni są wyłącznie na ten obszar.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana