Artykuł sponsorowany

Na czym polega nowoczesne zarządzanie asortymentem?

Na czym polega nowoczesne zarządzanie asortymentem?

Na rynku działa wiele firm oferujących klientom swoje usługi produkty. Co sprawia, że konsumenci wybierają konkretną ofertę? Okazuje się, że jest to efekt wielu złożonych procesów, nad którymi czuwa sztab specjalistów. Jednym z obszarów coraz częściej rozwijanych współcześnie są usługi merchandisingowe. Ich częścią jest między innymi nowoczesne zarządzanie asortymentem. Na czym dokładnie polega i dlaczego jest ono tak ważne?

Spójność marki z oferowanymi produktami

Bardzo ważnym elementem współczesnego handlu jest wykreowanie odpowiedniego wizerunku marki, który będzie spójny z oferowanym asortymentem. Składa się na to wiele elementów takich jak:

  • odpowiednia prezencja produktów,
  • dbałość o właściwy układ sklepu,
  • odpowiednia komunikacja rynkowa.

Najważniejszym aspektem jest jednak odpowiednie zarządzanie produktem. Specjalista z firmy EMBI MARKETING Sp. z o.o. wyjaśnia:

Umiejętność zarządzania produktem jest obecnie kluczowa dla każdego przedsiębiorstwa, które wypuszcza na rynek swój asortyment. Jest to element strategii sprzedażowej i marketingowej. Dzięki tej zdolności można rozwijać produkty, które są już obecne na rynku i dopasowywać je do potrzeb konsumentów. To przekłada się bezpośrednio na wyniki sprzedaży i zysk firmy – dodaje.

Na czym dokładnie polega zarządzanie asortymentem?

Oprócz jednostkowego zarządzania produktem można mówić także o szerszym zarządzaniu całym asortymentem przedsiębiorstwa. Są to wszystkie działania, które kształtują wizerunek towaru w oczach konsumenta. W dużej mierze dotyczą one identyfikacji produktów z konkretną marką.

Wymienia się tutaj:

  • liczbę oferowanych towarów,
  • średnią cenę produktów,
  • wprowadzanie nowości na rynek,
  • zgodność opisów produktów z ich przeznaczeniem,
  • dostępność asortymentu w różnych punktach.

W tym obszarze nie bez znaczenia będzie także odpowiednie zagospodarowanie asortymentu na półkach sklepowych. Bardzo ważne jest maksymalne wykorzystanie powierzchni handlowej. Nie należy jednak zapominać, że produkty powinny być posegregowane względem kategorii i przeznaczenia. W ten sposób klient – niezależnie od placówki tej samej marki – bez problemu zlokalizuje interesujące go towary. Łatwość wykonania zakupów przekłada się bezpośrednio na częstsze decyzje zakupowe klientów.

Relacja z partnerami sieci handlowych

Ostatnim aspektem, który coraz częściej pojawia się przy zarządzaniu produktem, jest współpraca z sieciami handlowymi odpowiedzialnymi za dystrybucję towaru. To również pewna część całego procesu, która wpływa na wyniki firmy. Dobrze wyeksponowany asortyment na półkach dużego sklepu przyciąga uwagę klientów, dzięki czemu częściej po niego sięgają.

Nowoczesne zarządzanie asortymentem nie jest prostym zadaniem. Dlatego bardzo często zdarza się, że firmy wynajmują specjalistów, którzy odpowiedzialni są wyłącznie na ten obszar.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.