Na czym polega regeneracja wtrysku paliwa

Wtryskiwacze stanowią słaby punkt wielu diesli, a ich wymiana generuje spore koszty. Alternatywnym i dużo bardziej korzystnym finansowo sposobem ich naprawy może być regeneracja. Sprawdźcie na czym ona polega.

Typowe usterki wtrysku paliwa

Nowoczesne diesle nie potrzebują dużych ilości paliwa, dlatego Polacy bardzo chętnie decydują się na tego typu samochody w poszukiwaniu oszczędności. Niestety, mało kto zdaje sobie sprawę z tego, że samochody na ropę nie są wolne od usterek, których naprawa przewyższa kosztami oszczędności poczynione podczas kupowania paliwa. Do jednych z bardziej kosztownych zaliczają się usterki związane z wtryskiem paliwa.

-Awarie wtryskiwaczy należą do najczęstszych usterek jakie przydarzają się samochodom z silnikiem diesela. Koszt ich wymiany zwykle przekracza najśmielsze wyobrażenia ich właścicieli, którzy przeważnie nie są gotowi na takie wydatki – zauważa nasz rozmówca reprezentujący firmę Sabat z Lublina.

Problemy z wtryskiem paliwa można poznać od razu, ponieważ jest to najwrażliwszy element układu paliwowego. Do objawów tej usterki należą problemy z rozruchem, nierówna praca silnika na biegu jałowym, zwiększenie zużycia paliwa, spadek mocy, dymienie oraz problemy z filtrem cząstek stałych i EGR-em.

Regeneracja wtryskiwaczy

Dobrym sposobem na naprawę wtrysku paliwa bez wydawania na nią majątku jest regeneracja. Jej pierwszym etapem jest demontaż wtryskiwaczy, który wymaga specjalistycznej wiedzy, dlatego całość operacji lepiej zlecić doświadczonym specjalistom z serwisu samochodowego. Po demontażu przychodzi czas na całkowitą rozbiórkę oraz dokładne czyszczenie wtryskiwaczy.

Następnym krokiem w procesie regeneracji jest mikroskopowa analiza wszystkich elementów wtryskiwaczy. Pozwala ona na zdiagnozowanie ewentualnych uszkodzeń i problemów, których nie da się zauważyć gołym okiem. Po dokonaniu analizy wymienione zostają wszystkie uszczelnienia, a wtryskiwacze składane są w całość.

Ostatnim etapem są pomiary parametrów i ustawienie wtryskiwacza. Obie czynności wykonywane są na specjalnych stołach pomiarowych (probierczych), które mają idealnie odtwarzać warunki pracy wtryskiwacza. Dokonuje się tam również niezbędnych obliczeń i pomiarów, które pozwalają na wprowadzenie wszelkich regulacji i poprawek. Dzięki nim możliwa jest dalsza optymalna praca wtryskiwacza.

Na koniec zregenerowany wtrysk paliwa ponownie montuje się w silniku, aby przywrócić mu pełną sprawność.