Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Modyfikacja strony WWW, czyli CMS, łatwe zarządzanie z CRM, efektywność dzięki ERP
Ci, którzy pamiętają pierwsze komputery i powstanie Internetu, mogą kojarzyć informatykę jedynie z programowaniem albo z arkuszami kalkulacyjnymi. Informatyka na dobre jednak zmieniła i nasze życie, i sposób prowadzenia przedsiębiorstw, które się dziś prężnie rozwijają dzięki takich narzędziom, jak CMS, CRM czy ERP. Co oznaczają te skróty i jak mogą poprawić działanie firmy?
CMS, czyli strony www dla każdego
CMS to skrót od content management system, czyli po prostu system zarządzania treścią i do tego też on służy. Kiedy mamy stronę internetową i chcemy coś w niej zmienić, dodać, usunąć, albo po prostu wstawić nowy tekst, np. newsa na stronie głównej czy tekst do bloga – robimy to w CMS. System ten jest profilowany do rodzaju strony, którą obsługuje i zawsze ma wszystkie niezbędne narzędzia do jej obsługi (np. służące do formatowania tekstu, podstawowego przerabiania zdjęć czy przenoszenia plików między folderami). Dlatego też nie musimy mieć nawet bladego pojęcia o budowaniu i pisaniu stron – CMS jest właśnie tym narzędziem, które zrobi to wszystko za nas. My tylko musimy mu powiedzieć, co.CRM, czyli więcej zysku z i dla klienta
CRM, czyli customer relationship management to strategia budowania relacji z klientami. Nie oznacza to zorganizowania systemu komunikacji z klientami, który wcześniej był niezorganizowany, a coś więcej – to takie komunikowanie się i budowanie relacji z klientami, które przyniesie długofalowe korzyści dla firmy, a nie tylko rozwiąże ich problem. Budowanie takiej strategii opiera się na badaniu zadowolenia i lojalności klientów wobec marki, a później, na podstawie tych badań tworzy się taką komunikację, dzięki której firma uzyska korzyści z zadowolenia klientów, a ci będą wynagrodzeni za lojalność. Świetnym przykładem są karty lojalnościowe np. na stacjach benzynowych. Wprowadzenie CRM to jednak nie tylko zakup oprogramowania – to wprowadzenie do przedsiębiorstwa filozofii i kultury pracy skierowanej na klienta; punkt ciężkości zmienia się wtedy z firmy, która chce zarobić na kliencie i przechodzi na klienta, który chce dać zarobić firmie.ERP, czyli efektywność
ERP to enterprise resource planning, czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa. Brzmi trochę zawile, dlatego można by spróbować to porównać do optymalizacji – bo wprowadzenie ERP ma właśnie na celu zoptymalizowanie zasobów i procesów zachodzących w firmie, aby były wydajniejsze, pochłaniały mniej środków i dawały lepsze efekty. System ERP wprowadza się w system zarządzania firmy; mogą one obejmować różne działy, takie, jak np. planowanie produkcji, zarządzanie surowcami, magazynowanie, zarządzanie kadrami albo relacjami z klientami. We wszystkich tych obszarach, wprowadzając ERP, dąży się do tego, aby były one lepiej i skuteczniej zarządzane.Zakup i wdrożenie systemu ERP może się wydawać z początku dość drogie, zwłaszcza dla firm rozwijających się – jednak bardzo szybko się przekonamy, że nie jest to wydatek, a raczej inwestycja, która szybko się zwraca – przekonuje nas ekspert z firmy Effolan.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana