Modyfikacja strony WWW, czyli CMS, łatwe zarządzanie z CRM, efektywność dzięki ERP

Ci, którzy pamiętają pierwsze komputery i powstanie Internetu, mogą kojarzyć informatykę jedynie z programowaniem albo z arkuszami kalkulacyjnymi. Informatyka na dobre jednak zmieniła i nasze życie, i sposób prowadzenia przedsiębiorstw, które się dziś prężnie rozwijają dzięki takich narzędziom, jak CMS, CRM czy ERP. Co oznaczają te skróty i jak mogą poprawić działanie firmy?

cms

CMS, czyli strony www dla każdego

CMS to skrót od content management system, czyli po prostu system zarządzania treścią i do tego też on służy. Kiedy mamy stronę internetową i chcemy coś w niej zmienić, dodać, usunąć, albo po prostu wstawić nowy tekst, np. newsa na stronie głównej czy tekst do bloga – robimy to w CMS. System ten jest profilowany do rodzaju strony, którą obsługuje i zawsze ma wszystkie niezbędne narzędzia do jej obsługi (np. służące do formatowania tekstu, podstawowego przerabiania zdjęć czy przenoszenia plików między folderami). Dlatego też nie musimy mieć nawet bladego pojęcia o budowaniu i pisaniu stron – CMS jest właśnie tym narzędziem, które zrobi to wszystko za nas. My tylko musimy mu powiedzieć, co.

CRM, czyli więcej zysku z i dla klienta

CRM, czyli customer relationship management to strategia budowania relacji z klientami. Nie oznacza to zorganizowania systemu komunikacji z klientami, który wcześniej był niezorganizowany, a coś więcej – to takie komunikowanie się i budowanie relacji z klientami, które przyniesie długofalowe korzyści dla firmy, a nie tylko rozwiąże ich problem. Budowanie takiej strategii opiera się na badaniu zadowolenia i lojalności klientów wobec marki, a później, na podstawie tych badań tworzy się taką komunikację, dzięki której firma uzyska korzyści z zadowolenia klientów, a ci będą wynagrodzeni za lojalność. Świetnym przykładem są karty lojalnościowe np. na stacjach benzynowych. Wprowadzenie CRM to jednak nie tylko zakup oprogramowania – to wprowadzenie do przedsiębiorstwa filozofii i kultury pracy skierowanej na klienta; punkt ciężkości zmienia się wtedy z firmy, która chce zarobić na kliencie i przechodzi na klienta, który chce dać zarobić firmie.

ERP, czyli efektywność

ERP to enterprise resource planning, czyli planowanie zasobów przedsiębiorstwa. Brzmi trochę zawile, dlatego można by spróbować to porównać do optymalizacji – bo wprowadzenie ERP ma właśnie na celu zoptymalizowanie zasobów i procesów zachodzących w firmie, aby były wydajniejsze, pochłaniały mniej środków i dawały lepsze efekty. System ERP wprowadza się w system zarządzania firmy; mogą one obejmować różne działy, takie, jak np. planowanie produkcji, zarządzanie surowcami, magazynowanie, zarządzanie kadrami albo relacjami z klientami. We wszystkich tych obszarach, wprowadzając ERP, dąży się do tego, aby były one lepiej i skuteczniej zarządzane.

Zakup i wdrożenie systemu ERP może się wydawać z początku dość drogie, zwłaszcza dla firm rozwijających się – jednak bardzo szybko się przekonamy, że nie jest to wydatek, a raczej inwestycja, która szybko się zwraca – przekonuje nas ekspert z firmy Effolan.