Artykuł sponsorowany

Metody produkcji opakowań foliowych

Metody produkcji opakowań foliowych

Opakowania foliowe znajdują zastosowanie w różnych dziedzinach przemysłu. Są one przeznaczone do pakowania i zabezpieczania produktów spożywczych, kosmetycznych, przemysłowych czy chemii gospodarczej. Folia jest lekka, a jednocześnie zapewnia optymalny poziom wytrzymałości. Proces produkcji opakowań foliowych opiera się na specjalistycznych metodach i przebiega wieloetapowo. Podpowiadamy zatem, jak wygląda ich produkcja.

Z czego produkowane jest opakowanie foliowe?

Opakowania foliowe z uwagi na swoją przezroczystość pozwalają klientowi dokładnie obejrzeć towar. Co ważne, nie przepuszczają one powietrza i wody oraz zabezpieczają produkty znajdujące się wewnątrz opakowania. Folia produkowana jest głównie z tworzyw sztucznych, takich jak polietylen, który występuje w postaci granulatu i cechuje się małą przenikalnością dla pary wodnej oraz odpornością na niską temperaturę. Do produkcji foli używa się także kwasypolipropylenu, fluoropolimerów oraz kopolimeru. Coraz częściej można także spotkać ekologiczne opakowania wytwarzane z półfabrykatów, np. z kukurydzy. Warto wiedzieć, że opakowania z folii mogą posiadać dodatkowe otwory odpowietrzające lub mikroperforację, która zabezpiecza przed zaparzaniem się produktów żywnościowych.

Współpracujemy ze stałą grupą dostawców, do których mamy pełne zaufanie, co do jakości materiałów. Wraz z foliami otrzymujemy dokładne wyniki badań określające ich właściwości, a także atesty potwierdzające bezpieczeństwo ich zastosowania przy pakowaniu żywnościdodaje nasz rozmówca reprezentujący firmę Mifol, specjalizującą się w produkcji opakowań foliowych dopasowanych indywidualnie pod produkt danego klienta.

Na rynku dostępne są opakowania foliowe posiadające wiele rodzajów zamknięć. Może to być opakowanie zamykane, m.in. na suwak, taśmę, z klapką, czy z zakładkami bocznymi. Taki wybór sprawia, że każdy klient znajdzie rozwiązanie idealne dla swoich produktów.

Jak powstaje opakowanie foliowe?

Do produkcji opakowań foliowych można zastosować metodę:

  • rozdmuchu

Polega ona na roztopieniu tworzywa i wydmuchiwaniu go przez kolistą szczelinę. W taki sposób powstaje cienki rękaw, który w kolejnym etapie chłodzony jest powietrzem. Metoda rozdmuchu, mimo że jest dość czasochłonna, pozwala uzyskać folię bardzo wysokiej jakości. Charakteryzuje się dużą wytrzymałością na rozciąganie, odpornością na przebicia, a także  lepszą kleistością. Opakowania foliowe powstałe przy zastosowaniu metody rozdmuchu sprawdzają się najlepiej w przemyśle spożywczym oraz w rolnictwie.

  • wylewu

Przy metodzie wylewu tworzywo, z którego powstaje folia, również jest roztapiane i przetłaczane przez szczelinę, która ma jednak formę płaską. Po wtłoczeniu tworzywo jest rozciągane i schładzane na cylindrach. Metoda wylewu jest bardziej wydajna od metody rozdmuchu, wyróżnia się odpornością na rozerwania oraz elastycznością.

Jak możemy zauważyć, obie metody mają swoje plusy. Rozdmuch trwa dłużej, jednak pozwala uzyskać bardzo wytrzymałą folię, co więcej koszt wykonania prac jest tutaj niższy. Natomiast produkcja opakowań foliowych metodą wylewu trwa bardzo krótko i pozwala uzyskać materiał elastyczny i odporny na rozerwanie. Wiąże się ona jednak z nieco wyższymi kosztami. Kluczowe znaczenie dla klientów ma nie tylko staranne wykonane opakowań, ale również ich atrakcyjność wizualna, stąd często wybierane są opakowania foliowe z nadrukiem zawierającym logo, nazwę firmy, obrazek, a także opakowania z zawieszką.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.