Dla kogo operator logistyczny?

Proces logistyczny bardzo często, jednakże błędnie, bywa utożsamiany z transportem. Tymczasem logistyka to znacznie bardziej złożona dziedzina. Operator logistyczny zajmuje się planowaniem i realizacją wszystkich czynności związanych z przepływem surowców i towarów. Co to właściwie znaczy?

Logistyka – więcej niż transport

Przewiezienie produktów z miejsca na miejsce stanowi tylko jeden z wielu etapów składających się na proces logistyczny – wyjaśnia nasz rozmówca z Centrum Logistycznego DMT. Przetransportowane towary trzeba też przecież w odpowiednio przeładować, a w zależności od ich specyfiki, np. przepakować czy w inny sposób przygotować do dalszej dystrybucji detalicznej.

Zadania operatora logistycznego

Operator logistyczny, czyli firma zajmująca się profesjonalną organizacją procesów logistycznych dla swoich klientów, w zależności od własnych możliwości, oferuje rozmaity zakres usług. Standardem jest planowanie i organizacja transportu towarów oraz zapewnienie ich bezpiecznego magazynowania w procesie dystrybucji.

Więksi operatorzy logistyczni dysponują własnymi magazynami, a także odpowiednio dużymi zasobami kadrowymi. Kompleksowa oferta poważnej firmy logistycznej obejmuje więc transport z załadunkiem/rozładunkiem, konfekcjonowanie, magazynowanie i wydawanie towarów klienta. W praktyce oznacza to nie tylko organizowanie przewozu towarów, ale pełną obsługę ich przepływu.

Klienci operatorów logistycznych

Klientem operatora logistycznego może być każdy, kto zajmuje się handlem. Z usług logistycznych korzystają więc przede wszystkim producenci rozmaitych produktów o dużym zasięgu sprzedaży (kosmetyki, akcesoria domowe, leki, odzież itd.), dealerzy czy hurtownie.

Z możliwości logistyki kontraktowej, czyli kompleksowej obsługi logistycznej od etykietowania, przez pakowanie pojedynczych paczek, po wydanie towaru dla odbiorcy detalicznego chętnie korzystają właściciele sklepów internetowych, którzy nie dysponują własnym zapleczem magazynowym i przestrzenią sprzedażową.