Śniadanie do pracy. W co warto się zaopatrzyć?

Prosta prawda stara jak świat, a obecnie potwierdzona też naukowo głosi, że śniadanie to podstawa. Niestety, w codziennym pędzie nie trudno o nim zapomnieć. Zwłaszcza, jeśli pracujemy w centrum wielkiego miasta, takiego jak Warszawa, a dostanie się do pracy w porannych godzinach szczytu wymaga nie lada cierpliwości, świetnej logistyki i sporo czasu. Dlatego po drodze warto zaopatrzyć się w pożywne śniadanie.

sniadanie

Czas na śniadanie

Według dietetyków zdrowe, solidne śniadanie, powinno dostarczać nam aż 30% dziennego zapotrzebowania energetycznego. I choć przygotowanie takiego posiłku nie musi być szczególnie trudne, jest niestety czasochłonne. Toteż wiele osób wybiera raczej kwadrans dodatkowego snu, niż wcześniejsze wstawanie i poranne gotowanie, a przed wyjściem zadowala się najwyżej kubkiem kawy.

Nic więc dziwnego, że taką popularnością cieszą się śniadania na wynos, w które łatwo i szybko można zaopatrzyć się, wstępując po drodze do pracy czy na uczelnię np. w Jajko Bistro&Cafe przy Krakowskim Przedmieściu. Kupując jedzenie do pracy, warto decydować się na posiłki nie tylko smaczne, ale przede wszystkim wartościowe.

Co dobrego na śniadanie?

Posiłki spożywane przed południem powinny być bogatym źródłem energii, jednak nie jest wskazane, by wywoływały poczucie ociężałości, dlatego nie powinny być zbyt tłuste czy ciężkostrawne. Wśród produktów zalecanych na śniadanie, dietetycy wymieniają przede wszystkim owsiankę i jajka, ale doskonale sprawdzą się też dania typowo wegetariańskie, a nawet kanapki.

Choć na pierwszy rzut oka owsianka może wydawać się mało interesująca, w rzeczywistości jest niezwykle wartościowa, a pod warunkiem pomysłowego przygotowania – również przepyszna. Główną zaletą owsianki jest wysoka zawartość błonnika pokarmowego, co nie tylko zapewnia szybkie uczucie sytości, ale też usprawnia trawienie.

Ponadto owsianka jest doskonałym źródłem witamin z grupy B, E, magnezu oraz selenu i niezbędnych kwasów tłuszczowych. Podana z owocami, dostarcza nam jeszcze więcej witamin, a dodatkowo jest wprost nieziemsko smaczna.

Kolejnym produktem, jak najbardziej pożądanym w porannym menu, są jajka. Do niedawna ich rola w diecie była marginalizowana, przypisywano im bowiem negatywny wpływ na poziom cholesterolu we krwi. Jednak ostatnimi czasy jajka zostały naukowo oczyszczone z takich zarzutów. Podkreśla się natomiast bogactwo składników odżywczych, których nie dostarczymy sobie w takich ilościach z żadnych innych pokarmów.

Jajka są przede wszystkim cennym źródłem białka, niezbędnego do budowy mięśni i sprawnego funkcjonowania układu nerwowego. Dlatego na śniadanie do pracy warto się zaopatrzyć np. w jajka na twardo z dodatkiem pieczarek czy suszonych pomidorów. A jeśli zostało ci jeszcze kilka minut do otwarcia biura, możesz wstąpić do bistro na pyszną jajecznicę, jajka w koszulce lub na miękko.

Inną ciekawą propozycją są naleśniki. Jeżeli chcesz się porządnie najeść, sięgnij po naleśniki wytrawne z nadzieniem mięsnym lub faszerowane jajkiem, serem, szczypiorkiem i suszonymi pomidorami. Natomiast jeśli wolisz naleśniki w wersji deserowej, wybierz np. te z serkiem mascarpone, nutellą lub owocami.

Na koniec pozostawiamy klasykę śniadań na wynos, czyli kanapki. Wbrew pozorom, wcale nie muszą być nudne. Jeśli kanapka ma być pierwszym, więc najważniejszym posiłkiem w ciągu Twojego dnia, wybierz tę z najlepszego pieczywa i pełną smakowitych dodatków, np. z łososiem lub dobrą wędliną i świeżymi warzywami.

śr. ocena 5 / głosów 5