Eventy firmowe jako ważny element kreacji wizerunku marki

O tym, jak ważną rolę w kreowaniu wizerunku odgrywają eventy, wiedzieli już starożytni władcy organizujący m.in. igrzyska. Jeśli się podobały, mogli oni liczyć na szacunek i poparcie rozmaitych grup społecznych. Współcześnie spotkać się można z najróżniejszymi formami eventów firmowych, jednak praktycznie każda w pewien sposób ma wpływ na to, jak postrzegana jest dana marka.

Eventy firmowe jako ważny element kreacji wizerunku marki

Najdobitniej dowodzą tego oczywiście duże imprezy otwarte dla osób spoza firmy. Osobami tymi mogą być zarówno przypadkowi ludzie, być może potencjalni odbiorcy naszego produktu czy usługi, jak i przedstawiciele mediów lub konkretnego środowiska, influencerzy lub też partnerzy biznesowi. Również dzięki odpowiedniemu rozmachowi, ale przede wszystkim poprzez organizację wydarzenia na wysokim poziomie, możliwe jest osiągnięcie takich celów, jak zyskanie rozgłosu, ugruntowanie pozycji marki tudzież zbudowanie pozytywnych relacji z gośćmi eventu.

 

Imprezy branżowe

Na szczególną uwagę zasługują tu chociażby uroczyste otwarcia nowych lokalizacji czy premiery wchodzących na rynek produktów, które mają się dobrze kojarzyć – a także różnego rodzaju konferencje, seminaria, targi czy inne imprezy dedykowane specjalistom w konkretnej dziedzinie. Stwarzając odpowiednie warunki do wymiany branżowych doświadczeń i wiedzy, organizator eventu tego typu zyskuje w oczach jego uczestników takie przymioty, jak solidność, rzetelność, otwartość, profesjonalizm czy zaangażowanie.

 

Imprezy wewnętrzne

Event jako narzędzie PR-owe sprawdza się również wtedy, gdy organizowany jest jako impreza zamknięta, adresowana wyłącznie do pracowników firmy. Niezależnie od tego, czy ma on charakter szkoleniowy, czy czysto integracyjny, stwarza pole do zaprezentowania się firmy czy instytucji od jak najlepszej strony.

Ciekawy program i stosowna oprawa takiego wydarzenia potrafią sprawić, że pracownicy czują się nie tylko docenieni i zmotywowani – mówi koordynator eventów w położonym na Podlasiu hotelu Supraśl. – Stają się też mocniej związani z firmą, którą tym godniej reprezentują na zewnątrz, wyrażając chociażby dumę z przynależności do jej struktur – dodaje.

 

Klucz do sukcesu

Aby event spełnił swoje zadanie jako nośnik przekazu o zakładanej treści, powinien być zaplanowany w sposób pomysłowy, ale zarazem spójny z ogólną komunikacją wizerunkową danej marki. Najlepiej, by wpisywał się także w szerzej zakrojoną kampanię PR-ową czy marketingową. Niezależnie od skali, jego realizacja powinna też przebiegać na jak najwyższym poziomie, bez wpadek czy niedociągnięć. Organizująca go firma zostanie wówczas z pewnością dobrze zapamiętana.

śr. ocena 5 / głosów 1