Jak zaprojektować dobrą wizytówkę

Dobra wizytówka to taka, która buduje nasz dobry wizerunek i jednocześnie stanowi skuteczną reklamę naszej działalności. Zaprojektowanie wizytówki która będzie skutecznie pełniła wszystkie powierzone jej funkcje wbrew pozorom wcale nie jest takim łatwym zadaniem. Na co zwracać uwagę komponując swoją wizytówkę, tego dowiesz się z naszego artykułu.

Dobra wizytówka to taka, która jest godna uwagi

Każda wizytówka musi zwracać uwagę osoby, której jest wręczana. Jest to największy sekret projektowania idealnej wizytówki, bowiem stworzenie takiej, która będzie ładna wizualnie, będzie posiadała wszystkie wymagane elementy, a przy tym będzie ciekawa dla odbiorcy jest prawdziwą sztuką.

Jak tłumaczy nasz rozmówca z Drukarni Studio w Dzierżoniowie: Przy projektowaniu wizytówek dla naszych klientów zwracamy przede wszystkim uwagę na ich przejrzystość oraz zgodność z identyfikacją wizualną firmy. Oryginalność wizytówki jest sprawą drugorzędną, ponieważ w łatwy sposób można przesadzić z umieszczonymi na niej grafikami, przez co może stać się mało czytelna, i te elementy, które są najważniejsze, czyli dane osobowe, mogą utonąć pośród innych elementów. Tworząc samemu projekt wizytówki pamiętajmy także o tym żeby był możliwie spójny, dzięki czemu efekt końcowy będzie jeszcze lepiej zwracał na siebie uwagę. Nie używajmy wyszukanych, krzywych czcionek, ponieważ to również wpływa na przejrzystość całości.

Jakie elementy muszą się znaleźć na każdej wizytówce

Oczywiście wizualna strona wizytówki nic nie da jeżeli nie umieścimy na niej wszystkich potrzebnych do kontaktu z nami danych. Tu jednak też nie należy przesadzać i powinniśmy się skupić wyłącznie na tych informacjach, które są dla nas najistotniejsze. Na każdej wizytówce na pewno powinno się znaleźć imię i nazwisko osoby wręczającej, nazwa zajmowanego stanowiska oraz logo i nazwa firmy, dla której pracuje. Oprócz tego trzeba umieścić jeszcze numer telefonu oraz adres mailowy. Umieszczenie innych elementów już nie jest konieczne i zależy od charakteru wykonywanej pracy. Jeżeli zależy nam na tym, aby nasi klienci przychodzili bezpośrednio do naszego biura, konieczne jest oczywiście umieszczenie adresu, jeśli jednak nasza praca polega na jeżdżeniu do klientów lub spotykaniu się z nimi gdzieś na mieście, nie jest to już konieczne.

Przy projektowaniu wizytówki warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy posiadają odpowiednie narzędzia oraz doświadczenie w wykonywaniu tego typu zleceń. Dzięki temu będziemy mieć pewność, że nasza wizytówka będzie spełniała wszystkie wymagane standardy, będzie idealnie przejrzysta i atrakcyjna dla naszych klientów.