Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
W jaki sposób działa podbijarka torowa?
Podbijarką torową nazywamy młot, który został zaprojektowany do podbijania tłucznia na torowisku – stąd nazwa – choć może być też wykorzystywany do innych średnich i ciężkich prac wyburzeniowych, na przykład z betonu i asfaltu. By przyjrzeć się bliżej konstrukcji, przeznaczeniu oraz kwestiom zachowania bezpieczeństwa podczas pracy z podbijarką torową, w naszym artykule weźmiemy pod lupę Mop spalinowy ATLAS COPCO COBRA TT.
Konstrukcja i przeznaczenie
Urządzenie COBRA TT, które występują w dwóch wariantach (TTe oraz TTe AWD) to maszyny spalinowe, przeznaczone do użytku pionowego, przede wszystkim do zagęszczania udarowego i średnio intensywnego kruszenia materiałów. Jak mówi nam przedstawiciel wypożyczalni sprzętu budowlanego Ramirent, to choć młot nie jest lekki (waży około 25 kg) to prace z nim przebiegają znacznie sprawniej, niż miałoby to miejsce przy wykorzystaniu prostych narzędzi napędzanych wyłącznie siłą mięśni. Podbijarka torowa ATLAS COPCO może być wyposażona w kilka różnych narzędzi. Zalecane podstawowe narzędzia robocze to:
- wąski przecinak do cięcia i wyburzania twardych materiałów,
- szeroki przecinak do cięcia mniej twardych materiałów i do prac w zmrożonej ziemi,
- szpicak do robienia otworów,
- wbijak do wbijania słupków kotwiących i profili w miękkie podłoża.
By podbijarka torowa działała sprawnie, musimy oczywiście używać narzędzi w dobrym stanie, o odpowiednim rozmiarze, właściwie zamontowane zgodnie z instrukcją. To istotne także ze względu na bezpieczeństwo operatora.
Jak pracujemy z podbijarką torową? - Rozruch i eksploatacja
Do wyboru mamy dwie opcje uruchamiania podbijarki torowej: zimny rozruch i rozruch ciepłego silnika. Zimny rozruch to siedem prostych kroków – sprawdzenie poziomu paliwa i zabezpieczenie korka przed uruchomieniem, nacisk przycisku dekompresji, nacisk ręcznej pompy paliwa, zamknięcie ssania, nacisk i przytrzymanie dźwigni gazu, pociągnięcie linki rozrusznika, a na koniec stopniowe przesunięcie ssania do dolnego położenia. Zanim rozpoczniemy pracę, należy zaczekać 1-2 minuty przy lekkim naciśnięciu dźwigni przepustnicy. Rozruch ciepłego silnika odbywa się podobnie, lecz silnik podbijarki szybciej uzyska pełną wydajność pracy. Przy eksploatacji urządzenia musimy trzymać się instrukcji obsługi wymienionych przez producenta i pamiętać o stosowaniu się do zaleceń instrukcji konserwacji. Kontrolujemy też świece zapłonowe, sprawdzamy poziom oleju w mechanizmie udaru, kontrolujemy stopień zużycia tulei narzędziowej, filtry powietrza, a w przypadku ciągłej eksploatacji wykonujemy serwisowanie maszyny w wyznaczonych okresach odstępach czasu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana