Tanie drukowanie w biurze – sprawdzone sposoby

Drukarka jest niezbędnym elementem wyposażenia każdego biura, niezależnie od profilu działalności firmy. Jeśli zastanawiasz się, jak zaoszczędzić na drukowaniu umów, faktur, materiałów szkoleniowych i innych dokumentów, spieszymy z podpowiedzią.

Ceny urządzeń drukujących nie są dziś zbyt wygórowane – przekonuje nasz rozmówca z firmy M&M Partners. Sporym obciążeniem finansowym może natomiast okazać się ich eksploatacja. Zastanówmy się, co zrobić, by ograniczyć firmowe koszty w tym obszarze.

Pełna kontrola ustawień drukarki

Pierwszym krokiem w kierunku obniżenia kosztów drukowania w biurze powinno być zajrzenie do ustawień drukarki. Już tutaj znajdziemy kilka sposobów znalezienia oszczędności.

Dokumenty, które nie będą reprezentowały firmy na zewnątrz, można drukować w jakości roboczej, dzięki czemu zaoszczędzimy na tuszu czy tonerze. Dobrym pomysłem jest korzystanie wyłącznie z czarnego tuszu podczas drukowania monochromatycznego. Sposobem na zaoszczędzenie papieru jest drukowanie dwustronne.

Zamienniki tuszy i tonerów

Nie da się ukryć, że oryginalny tusz czy toner do drukarki laserowej gwarantuje zawsze najwyższą jakość kopii. Z drugiej strony ceny proponowane przez producentów zdają się mimo wszystko nie przystawać do wartości oferowanego klientom produktu. Zdarza się, że zakup nowego zestawu drukarki okazuje się bardziej opłacalny, niż wymiana tonerów. Na ratunek przychodzą zamienniki.

Zamienniki oryginalnych materiałów eksploatacyjnych do drukarek pozwalają na znacznie tańsze drukowanie w biurze i w domu. Obecne na rynku zamienniki charakteryzują się coraz lepszą jakością, oferując użytkownikom dobrą jakość w rozsądnej cenie. Przykładem mogą być produkty z oferty producenta Office Products, w której znajdziemy wkłady kompatybilne z najpopularniejszymi drukarkami HP, Brother, Samsung i innych.