Artykuł sponsorowany

Systemy zamówień B2B. Jak to działa?

Systemy zamówień B2B. Jak to działa?

Chociaż e-commerce wciąż kojarzy się głównie z sektorem sprzedaży detalicznej, coraz częściej z tego rozwiązania korzystają również hurtownie. Ponieważ większość przedsiębiorców od dawna korzysta z komputerowych systemów zarządzania, również składanie zamówień na zaopatrzenie drogą internetową jest dla nich najlepszym rozwiązaniem. Przyjrzyjmy się bliżej funkcjonalności systemów zamówień B2B oraz korzyściom, jakie przynoszą one hurtownikom.

Jak ułatwić współpracę partnerom biznesowym?

W dużych przedsiębiorstwach handlowych bieżąca kontrola stanów magazynowych i systematyczne uzupełnianie towarów bez wsparcia komputerowych systemów zarządzania okazuje się niemożliwa. Szybki wgląd w bazy produktowe to bardzo duże ułatwienie dla osób odpowiedzialnych za zaopatrzenie sklepów, jednak konieczność tworzenia list zakupowych i indywidualnego kontaktu z hurtownią przy każdym zamówieniu wciąż bywa sporym wyzwaniem.

Odpowiedzią na ten problem są właśnie hurtownie internetowe. Dzięki platformom B2B klienci biznesowi nie muszą już przekazywać hurtowniom zapotrzebowania drogą mailową i oczekiwać na odpowiedź odnośnie dostępności towarów. Rozwiązania e-commerce dla biznesu pozwalają uzupełniać magazyny znacznie szybciej i sprawniej.

Jak działa system zamówień B2B?

Klient hurtowni internetowej korzysta z platformy B2B tak samo, jak ze zwykłych sklepów online. Poruszanie się po hurtowni jest intuicyjne, a przy każdym produkcie można znaleźć informację o cenie i dostępności. Wymienione aspekty platformy przynoszą oczywiste korzyści klientom. Jak wygląda ich działanie z perspektywy sprzedawcy?

Stworzenie hurtowni internetowej z wykorzystaniem oprogramowania CStore nie służy wyłącznie podniesieniu atrakcyjności sprzedawcy w oczach klientów. Funkcjonalność systemu pozwala na automatyzację sprzedaży, co dla sprzedawców oznacza przede wszystkim oszczędność.

Elektroniczne transakcje realizowane w platformie B2B są bezpieczne i w pełni zautomatyzowane, przy czym mamy na myśli nie tylko możliwość natychmiastowej płatności i przekazania zamówienia do realizacji. Sklep internetowy można zintegrować z funkcjonującymi już w hurtowni systemami sprzedażowymi i magazynowymi, co przyspiesza procesy administracyjne, m.in. poprzez automatyczne generowanie faktur dla klientów.

Platformy sprzedażowe B2B w znacznym stopniu ułatwiają przedsiębiorcy kontrolę nad wszystkimi procesami, w tym także zarządzaniem własnymi zasobami. System umożliwia między innymi wgląd w stany magazynowe oraz kartoteki klientów, status realizacji poszczególnych zamówień, a nawet zgłoszenia reklamacyjne czy zwroty.

Indywidualne podejście do klienta biznesowego w hurtowni internetowej

Obsługa zamówień poprzez platformę B2B nie wyklucza możliwości indywidualnego traktowania poszczególnych klientów. Systemy projektowane przez CStore pozwalają na stworzenie osobnych ofert dla klientów niezalogowanych oraz kontrahentów stale współpracujących z hurtownią.

Olbrzymią zaletą profesjonalnej platformy B2B jest możliwość tworzenia osobnych cenników czy promocji dla stałych klientów. Choć zamówienia realizowane są automatycznie, do każdego z nich przypisany jest opiekun, z którym klient w razie potrzeby może skontaktować się bezpośrednio. Handlowcy mają więc dostęp do informacji na temat swoich klientów, mogą zatwierdzać zamówienia, ale też w razie potrzeby ustalać odpowiednie limity kredytowe. Co ważne, to administrator platformy decyduje o tym, jakie funkcjonalności będą przydatne w obsłudze sklepu internetowego, a także w jakim zakresie będą mogli korzystać z niego poszczególni pracownicy hurtowni.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.