Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Sposoby wykorzystania tworzyw sztucznych w reklamie
Mimo rosnącej popularności reklamy internetowej i telewizyjnej, tradycyjne sposoby promocji produktów i usług nie tracą na znaczeniu. Reklama outdoorowa sprawdza się m.in. w sytuacji, gdy chcemy zachęcić klienta do zakupu konkretnego produktu w sklepie lub sprawić, by przechodzień wszedł do naszego lokalu. Niezawodnym materiałem do tworzenia tego typu reklam są tworzywa sztuczne.
Fenomen tworzyw sztucznych w reklamie
Produkcja tworzyw sztucznych na masową skalę rozpoczęła się dopiero w XX, jednak rozmaite zakłady usługowe i sklepy zdobiły przecież swoje lokale szyldami o wiele wcześniej. Dawne tablice informacyjne i reklamowe tworzono na drewnianych deskach, później pojawiły się elegantsze szyldy metalowe, a nawet litery wycinane z blachy.Obecnie niemal wszystkie elementy identyfikacji wizualnej w reklamie outdoorowej wykonuje się z tworzyw sztucznych. Wyparcie tradycyjnych materiałów nastąpiło gwałtownie i było nieuchronne, ze względu na znacznie lepsze właściwości tworzyw sztucznych oraz niższą cenę ich pozyskania i obróbki – tłumaczy nasz rozmówca z firmy DiA.Przykładowo, kasetony reklamowe z płyty plexi są wyjątkowo odporne na oddziaływanie czynników atmosferycznych, w związku z tym mogą zdobić elewację lokalu przez długie lata, bez konieczności odnawiania. Oznacza to olbrzymią przewagę nad elementami z drewna, które niszczeją w ekspresowym tempie, jak również stalowymi szyldami, które z czasem nieelegancko rdzewieją.
Różne tworzywa sztuczne do produkcji reklam
Jednym z podstawowych materiałów wykorzystywanych w produkcji reklam są płyty z polichlorku winylu. Spienione PCW ma postać lekko elastycznych płyt, które w łatwy sposób i niewielkim kosztem można formować termicznie lub wycinać w nich rozmaite kształty. Płyty ze spienionego PCW są lekkie, odporne na oddziaływanie zmiennych warunków pogodowych, występują w rozmaitych kolorach i grubościach, a dodatkowo nadają się do zadrukowania. Wszystko to sprawia, że znajdują bardzo szerokie zastosowanie w reklamie; wykorzystywane są jako podkłady pod szyldy, kasetony podświetlane i tablice reklamowe, do zabudowy stoisk wystawienniczych i tworzenia wydruków wielkoformatowych. Niezastąpionym tworzywem sztucznym dla reklamy jest styrodur. Płyty z polistyrenu ekstardurowego XPS można malować farbami akrylowymi i wykorzystywane są m.in. podczas produkcji liter przestrzennych, napisów i znaków graficznych przeznaczonych do ekspozycji na zewnątrz. Kolejnym ważnym dla reklamy tworzywem sztucznym jest plexi, określane też czasem mianem szkła akrylowego. Płyty plexi są sztywne i mogą być przezroczyste lub barwione. Charakteryzują się świetną odpornością na promieniowanie UV (nie ulegają odbarwieniom) oraz warunki zewnętrzne. Plexi używane jest do tworzenia ozdobnych tablic i liter 3D, ale również potykaczy, ekspozytorów, stojaków, witryn i wielu innych elementów wykorzystywanych w działaniach promocyjnych.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana