Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Serwis klimatyzacji. Co psuje się najczęściej?
O urządzenia klimatyzacyjne, jak o każdy sprzęt mechaniczny, należy odpowiednio dbać, aby uniknąć usterek. Ważne jest przede wszystkim utrzymywanie całości układu w czystości oraz regularne czyszczenie filtrów w parownikach. Zdarza się jednak, że mimo należytej konserwacji, urządzenie ulega awarii. Nie lekceważmy nawet najdrobniejszej usterki, gdyż może ona prowadzić do całkowitego zniszczenia urządzenia oraz obniżenia efektywności pracy klimatyzatora.
Klimatyzatory to urządzenia pracujące w sezonie letnim na najwyższych obrotach, dlatego często ulegają awariom. Podstawą jest ich regularna konserwacja oraz dbanie o czystość, jednak i one nie gwarantują braku usterek. Co psuje się najczęściej i co powinno nas zaniepokoić?Co świadczy o awarii?
Lista sygnałów, świadczących o usterce lub poważnej awarii klimatyzacji, obejmuje następujące zjawiska:- zbyt głośna praca urządzenia, połączona z wydzielającym się zapachem spalenizny
- nieprawidłowe działanie przełączników, bezpieczników lub innych elementów urządzenia
- zbyt gorący przewód zasilający urządzenie
- wyciek wody z parownika
Co psuje się najczęściej?
Jedną z przyczyn awarii klimatyzacji jest nieszczelność układu, spowodowana nieprawidłowo wykonanymi połączeniami kielichowymi. W wyniku nieszczelności dochodzi do zbyt małej ilości czynnika chłodzącego w układzie. Kolejna przyczyna awarii to uszkodzenie sprężarki, wywoływane przez spalanie się uzwojeń silnika, oraz obecność zbyt dużej ilości powietrza i wody w układzie chłodniczym. Nadmiar tych substancji powstaje przez zbyt krótkie odsysanie powietrza za pomocą pompy podczas montażu urządzenia. Równie często w klimatyzacji psują się jej elementy elektroniczne. Awarie podzespołów powodowane są zazwyczaj skokami napięcia w sieci, co może prowadzić do nieprawidłowego działania zaworu rozprężonego. Warto zdać sobie sprawę, że wielu awariom możemy zapobiec, gdyż ich przyczyną są zabrudzenia, znajdujące się na powierzchni wymiany ciepła w skraplaczu i w parowniku. Jeśli natomiast zaobserwujemy wyciek wody z jednostki wewnętrznej, najprawdopodobniej oznaczać on będzie zatkanie się układu odprowadzania skroplin z tacy, umieszczonej w klimatyzacji.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana