Artykuł sponsorowany

Rodzaje reklamy podświetlanej

Rodzaje reklamy podświetlanej

Niestety, nawet najlepsze produkty czy usługi, bez reklamy będą dla klienta zupełnie anonimowe, szare i nijakie. Jak więc wyróżnić się spośród komercyjnego szumu? Wiele firm wybiera do tego celu reklamę świetlną, ponieważ, w porównaniu z radiem czy telewizją, jest to naprawdę niedrogi sposób na pokazanie się.

Wyróżniamy trzy najczęściej stosowane rodzaje reklamy podświetlanej: neony, litery podświetlane, kasetony oraz reklamy podświetlane zewnętrznie. W tym artykule postaramy się zwięźle opisać każdy z nich i opowiedzieć o ich najważniejszych zaletach.

Neon

Najstarszym rodzajem reklamy podświetlanej są oczywiście neony, wynalezione w 1910 roku przez Francuza Georgesa Claude’a. Jeszcze w czasach PRL-u były to najczęściej spotykane w miastach reklamy świetlne, które rozświetlały noc swoim magnetyzującym blaskiem. Dziś neony wciąż możemy znaleźć na ulicach, ale ze względu na ich koszty utrzymania i produkcji, firmy coraz częściej decydują się na inne rodzaje podświetlenia szyldów i wystaw sklepowych. Neony można uformować w litery i kształty, a ich jasność sprawia, że widać je zarówno w dzień, jak i nocą.

Kasetony świetlne

Kasetony podświetlane również są widoczne przez cała dobę, a przy tym nie oślepiają patrzącego. Obecnie wewnątrz szyldu, w formie kasetonu, coraz częściej stosuje się zamiast świetlówek diody LED, ponieważ pozwalają one zaoszczędzić na kosztach energii elektrycznej. Kasetony świetlne mogą mieć dowolny kształt i rozmiary, dlatego to rozwiązanie tanie i niezawodne. Są szczególnie chętnie wykorzystywane jako szyldy sklepów i kawiarni. Zaletami kasetonów są łatwa konserwacja, bezawaryjność i odporność na warunki zewnętrzne.

Litery 3d i litery podświetlane

Nowoczesna reklama zewnętrzna pełnymi garściami czerpie z zaawansowanych technologii. Bardzo popularnym sposobem na stworzenie efektownej wizytówki firmy są litery przestrzenne, nazywane też literami 3D. Są doskonale widoczne i mogą świecić z obu stron. Do podświetlania liter wykorzystuje się przeważnie diody LED, dzięki którym mają całodobową widoczność i atrakcyjny wygląd.
- Litery podświetlane, a w szczególności te w wersji 3D są bardzo dobrym sposobem prezentacji firmowego logo. Można z nich stworzyć nie tylko napis nad wejściem do sklepu, ale także wielkogabarytowe logo na budynku albo elewacji. – wyjaśnia spec od reklamy z Pracowni Reklamowej LogArt
Główne zalety liter podświetlanych:
  • doskonała widoczność
  • mogą mieć dowolne kształty i wielkość,
  • istnieje wiele wariantów ich podświetlenia,
  • nadają się zarówno do wewnątrz, jak i na zewnątrz.
 

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.