Rodzaje reklamy podświetlanej

Niestety, nawet najlepsze produkty czy usługi, bez reklamy będą dla klienta zupełnie anonimowe, szare i nijakie. Jak więc wyróżnić się spośród komercyjnego szumu? Wiele firm wybiera do tego celu reklamę świetlną, ponieważ, w porównaniu z radiem czy telewizją, jest to naprawdę niedrogi sposób na pokazanie się.

Wyróżniamy trzy najczęściej stosowane rodzaje reklamy podświetlanej: neony, litery podświetlane, kasetony oraz reklamy podświetlane zewnętrznie. W tym artykule postaramy się zwięźle opisać każdy z nich i opowiedzieć o ich najważniejszych zaletach.

Neon

Najstarszym rodzajem reklamy podświetlanej są oczywiście neony, wynalezione w 1910 roku przez Francuza Georgesa Claude’a. Jeszcze w czasach PRL-u były to najczęściej spotykane w miastach reklamy świetlne, które rozświetlały noc swoim magnetyzującym blaskiem. Dziś neony wciąż możemy znaleźć na ulicach, ale ze względu na ich koszty utrzymania i produkcji, firmy coraz częściej decydują się na inne rodzaje podświetlenia szyldów i wystaw sklepowych. Neony można uformować w litery i kształty, a ich jasność sprawia, że widać je zarówno w dzień, jak i nocą.

Kasetony świetlne

Kasetony podświetlane również są widoczne przez cała dobę, a przy tym nie oślepiają patrzącego. Obecnie wewnątrz szyldu, w formie kasetonu, coraz częściej stosuje się zamiast świetlówek diody LED, ponieważ pozwalają one zaoszczędzić na kosztach energii elektrycznej. Kasetony świetlne mogą mieć dowolny kształt i rozmiary, dlatego to rozwiązanie tanie i niezawodne. Są szczególnie chętnie wykorzystywane jako szyldy sklepów i kawiarni. Zaletami kasetonów są łatwa konserwacja, bezawaryjność i odporność na warunki zewnętrzne.

Litery 3d i litery podświetlane

Nowoczesna reklama zewnętrzna pełnymi garściami czerpie z zaawansowanych technologii. Bardzo popularnym sposobem na stworzenie efektownej wizytówki firmy są litery przestrzenne, nazywane też literami 3D. Są doskonale widoczne i mogą świecić z obu stron. Do podświetlania liter wykorzystuje się przeważnie diody LED, dzięki którym mają całodobową widoczność i atrakcyjny wygląd.

– Litery podświetlane, a w szczególności te w wersji 3D są bardzo dobrym sposobem prezentacji firmowego logo. Można z nich stworzyć nie tylko napis nad wejściem do sklepu, ale także wielkogabarytowe logo na budynku albo elewacji. – wyjaśnia spec od reklamy z Pracowni Reklamowej LogArt

Główne zalety liter podświetlanych:

  • doskonała widoczność
  • mogą mieć dowolne kształty i wielkość,
  • istnieje wiele wariantów ich podświetlenia,
  • nadają się zarówno do wewnątrz, jak i na zewnątrz.