Artykuł sponsorowany

Rodzaje reklam zewnętrznych

Rodzaje reklam zewnętrznych

Reklama otacza nas ze wszystkich stron. Przyjmuje coraz bardziej wymyślne, dyskretne i „inteligentne” formy, tak aby przykuć naszą uwagę, a jednocześnie nie odpychać natrętnością. Specyficznym rodzajem reklamy jest reklama zewnętrzna. Gdzie ją widujemy i w jakich postaciach występuje? Poznaj najczęściej wykorzystywane rodzaje reklam zewnętrznych.

Miasto pełne reklam

Praktycznie każdy komunikat, jaki dana firma umieszcza w przestrzeni, jest reklamą. Czasem jest to bardzo oczywiste – jak w przypadku reklamy wielkoformatowej (billboardy, banery), a czasem funkcja informacyjna ustępuje marketingowej – tu dobrym przykładem mogą być np. tablice informacyjne w przychodniach. W mieście reklamy spotykamy dosłownie na każdym kroku. W piekarni widzimy szyld i etykiety z cenami opatrzone elementami identyfikacji wizualnej danego producenta lub sieci dystrybucyjnej. Latarnie oklejone są ogłoszeniami. Za szybą wycieraczki znajdujemy wizytówkę lub ulotkę. Szyby przystanku stanowią miejsce ekspozycji reklam typu citylight. W centrum co chwilę ktoś wkłada nam ulotkę do ręki. Po ulicach jeżdżą oklejone samochody. W dzielnicy handlowo-usługowej każdy sklep i punkt eksponuje swój szyld. Żyjemy wśród komunikatów reklamowych podanych z najróżniejszych formach.

Typy reklam zewnętrznych

Formy reklamy zewnętrznej są niemal nieograniczone. Dlatego wiele pracowni reklamy specjalizuje się w określonym jej typie. Przykładowo: pracownia www.kot.wroc.pl produkuje głównie szyldy, kasetony, litery podświetlane, tablice i szyldy informacyjne, słowem: trwałe oznakowanie obiektów. O ile nie każda firma inwestuje w wynajem nośników reklamowych i nie tworzy np. reklam na podświetlanej tablicy, o tyle chyba każdy interes, nawet ten najmniejszy, ma swój szyld. Dzięki temu ludzie, idąc ulicą, wiedzą, gdzie się kierować, aby skorzystać z danej usługi. Bez szyldu czy innej formy wskazania miejsca świadczenia usług wszystkie pozostaje metody reklamy – zarówno outdoorowej, jak i internetowej – byłyby nieskuteczne, ponieważ klient nie znalazłby właściwego lokalu. Z tego względu szyldy i litery podświetlane są niezastąpioną formą reklamy zewnętrznej, która wspiera inne działania marketingowe.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.