Rodzaje odzieży reklamowej

Reklama dźwignią handlu – to przysłowie znane jest już od czasów starożytnych. Przez lata reklama ewoluowała, przyjmując różne formy i przenosząc się na różnego rodzaju nośniki. Jednym z nich, wyjątkowym na tle reszty, jest… ludzkie ciało. Oczywiście pod warunkiem, że zostanie ubrane w odpowiednią odzież reklamową.

reklama

Koszulki

Koszulki, potocznie znane jako t-shirty, to zdecydowanie najpopularniejszy rodzaj ubrań wykorzystywanych w reklamie. Dlaczego?

 – Ponieważ jest to odzież bardzo uniwersalna, noszona zarówno przez kobiety, jak i mężczyzn, nadająca się do różnych zastosowań, noszona praktycznie przez cały rok – wyjaśnia przedstawiciel firmy Videodruk.

Duża powierzchnia sprawia, że logotypy na koszulkach są bardzo dobrze widoczne i świetnie spełniają swoje zadanie – przekazywania komunikatu o istnieniu firmy do potencjalnych klientów. Bardziej eleganckim wariantem t-shirtu jest koszulka polo.

Chusty wielofunkcyjne

Ze względu na swój kształt często nazywane są również kominami. Zgodnie z nazwą pełnią kilka różnych funkcji – służyć mogą jako szal, czapka, maska na twarz lub opaska na nadgarstek. Stanowią dużo wygodniejsze rozwiązanie, niż zwykła chusta nazywana czasem również bandaną – nie trzeba ich wiązać, a zatem nie ma ryzyka, że w czasie używania rozwiążą się. Ponadto chusty wielofunkcyjne są bardzo tanie, koszt jednej to około 10 złotych.

Softshell

Softshell to specjalny materiał wykorzystywany głównie do szycia odzieży sportowej. Stanowi on alternatywę dla odzieży hardshell, składającej się z trzech warstw, odpowiadających za ochronę ciała przed trzema najistotniejszymi czynnikami zewnętrznymi – temperaturą, wilgocią oraz wiatrem. Materiał softshell składa się z jednej warstwy, która pełni wszystkie te funkcje, dodatkowo jest materiałem oddychającym. Wytwarza się z niego między innymi kurtki sportowe wykorzystywane przez biegaczy bądź turystów górskich. Odzież softshell jest dość droga – jedna kurtka z tego materiału do koszt powyżej 100 złotych – a ponadto nadająca się do użytku jedynie w określonych okolicznościach (np. podczas zawodów sportowych w złych warunkach pogodowych), jednak daje dużą powierzchnię reklamową i świetnie się prezentuje.

Polar

Bluzy z polaru to bardziej znana i dużo tańsza alternatywa dla opisanego wyżej softshellu. Równie świetnie nadają się na powierzchnię do umieszczenia logo, jednak z drugiej strony mają gorsze właściwości użytkowe, m.in. są bardziej podatne na wilgoć, gorzej chronią przed niskimi temperaturami i wiatrem.

śr. ocena 5 / głosów 1