Artykuł sponsorowany

Opakowanie jako ważna forma reklamy

Opakowanie jako ważna forma reklamy

Wzrost konkurencyjności na rynku spowodował, że marki muszą wyróżniać się swoim produktem z każdej strony. Jednym z elementów marketingu, występującym jako forma reklamy, jest opakowanie. Okazuje się ono bardzo dobrym rozwiązaniem w skutecznej prezentacji produktów danej firmy, budując przy okazji przywiązanie klienta do marki. Przyglądamy się opakowaniom produktów i podajemy cechy, jakimi obecnie się charakteryzują.

Materiał elementem wyróżniającym opakowania

Ile to już razy marki wprowadzały, czasem mniejszy, czasem większy, lifting opakowania, które z jednej strony spełnia funkcję ochronną, a z drugiej jest obwarowany mnóstwem wymagań, ustalonych również na podstawie informacji zwrotnych otrzymanych z rynku. Obecnie, dzięki nowoczesnym technologiom, wzór, estetyka i jakość opakowań mogą być dowolnie zmieniane. Dużą wagę przywiązuje się do materiałów, z których są wykonane. Charakteryzują się one znakomitymi właściwościami fizycznymi, mechanicznymi oraz optycznymi, które redukują niepożądane cechy opakowań – rozerwalność w przypadku szkła, kruchość, jeżeli chodzi o szkło, a także brak podatności na biodegradację opakowań z tworzyw sztucznych. Zmodyfikowany materiał opakowania jest pod tym względem bardziej uniwersalny, ponieważ zwiększa jakość towarów i wpływa na przedłużenie terminu ważności w przypadku produktów spożywczych.

Co może znacząco wpłynąć na zakup danego produktu?

Ważnym aspektem opakowania kartonowego z logo jest jego wizerunek. Zwiększenie walorów estetycznych jest możliwe np. poprzez jego uszlachetnienie. Zabieg ten zwiększa ponadto wytrzymałość wykonanego na nim druku na działanie zewnętrznych czynników, a także zwraca uwagę potencjalnych klientów na dany produkt. Jedną z usług, jakie oferuje Drukarnia-Wydawnictwo „Edytor” jest możliwość ozdabiania opakowań nadrukiem z dowolnym zdjęciem, atrakcyjnymi grafikami lub chwytliwym napisem. Ponadto można je pokryć lakierem zarówno matowym, jak i połyskowym oraz specjalistycznym lakierem efektowym. Dzięki zastosowaniu mikrokapsułek uwalniających określony aromat lub materiałów o właściwie spreparowanej powierzchni, sprzedawca może także skutecznie oddziaływać na klientów przez zmysł węchu i dotyku. Jest to ważne w sklepach samoobsługowych, w których możemy produkt dotknąć, powąchać i porównać z innymi tego typu. Większość wyborów konsumenckich jest bowiem podejmowana przy półkach sklepowych, dlatego producenci konkurują ze sobą, wyróżniając swoje produkty ciekawą formą i oryginalnym doborem grafik oraz kolorów opakowania. Na koniec warto dodać, że na proces projektowania opakowania wpływa nie tylko ich funkcjonalność, ale również pewne wymagania prawne, które podkreślają konieczność zagospodarowania odpadów opakowaniowych po zakończeniu konsumpcji dzięki odzyskowi lub recyklingowi. Producenci mogą jednak w tych ograniczeniach upatrywać elementy wpływające na przewagę konkurencyjną.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.