Charakterystyka idealnego folderu reklamowego

Folder reklamowy jest jedną z form dotarcia do klienta. Wykonanie dobrego folderu zazwyczaj sprawia sporo trudności. Chcemy przekazać za dużo lub pokazujemy swój produkt czy usługę w sposób niewystarczający. Potrzebujemy estetycznych grafik oraz chwytliwych tekstów, a także kogoś, kto uczni z tego spójną całość… O czym trzeba pamiętać, biorąc się za robienie folderu reklamowego?

Wejdź w skórę klienta

Pamiętaj, że, tworząc idealny folder reklamowy, musisz porzucić własną perspektywę i zastanowić się, jak Twoją firmę i sam folder będzie postrzegał klient. To w końcu o niego tu chodzi! Zapewne znasz swój produkt na wylot. Wiesz o nim wszystko. Paradoksalnie, to może utrudnić mówienie o nim osobom, które stykają się z nim po raz pierwszy. Dla Ciebie każdy aspekt Twojego produktu jest oczywisty, a po co mówić o oczywistościach? Nie wczuwając się w potrzeby klienta, ryzykujesz stworzeniem folderu, który będzie dla niego po prostu niejasny!

Miej stale na uwadze potrzeby odbiorcy, ale zwróć też uwagę na to, jak Ty sam traktujesz materiały drukowane, które otrzymujesz. Czy sam chętnie po nie sięgasz? Jeżeli tak, co Cię do tego skłania? Czy po otrzymaniu kiedykolwiek do nich wracasz, czy wyrzucasz chwilę później? Co odróżnia te foldery, które przeglądasz, od tych, które lądują w koszu? Przeanalizuj czynniki, które Ciebie samego skłaniają do zapoznania się z folderem, aby nie popełnić błędów, przez które innym firmom nie udało się do Ciebie dotrzeć. Podpatruj dobre praktyki innych, a zwłaszcza branżowej konkurencji.

Pamiętaj o estetyce

Nie oszczędzaj na projekcie! Nikt nie weźmie do ręki folderu, który odpycha wizualnie. Większość z nas jest wzrokowcami. Sięgamy po to, co się nam podoba. Nie chodzi jednak o to, by epatować pstrokacizną. Już pierwsza strona folderu powinna pokazywać, że Twoja firma jest porządna i godna zaufania. Byle jaki folder na pewno nie wzbudzi takich emocji, a to właśnie na tę sferę masz oddziaływać, ponieważ zanim klient zapozna się z merytoryczną stroną Twoich materiałów, najpierw podejmie decyzję o sięgnięciu po nie – i zrobi to emocjonalnie.

Wpływ na estetykę mają także jakość wydruku oraz zastosowany papier. Na tym też nie powinno się oszczędzać. Lepiej wydrukować mniej nieco droższych folderów, po które każdy chętnie sięgnie, niż bardzo dużo niskiej jakości materiałów, które od razu wylądują w koszu lub będą zalegać na firmowych półkach. Wysokiej jakości wydruk oferuje www.garmond.pl.