Czym się kierować przy wyborze mebli biurowych?

Dobre meble biurowe powinny zapewnić osobom, które z nich korzystają, maksimum komfortu. Dzięki temu nie wpłyną ujemnie na wydajność i jakość pracy. To jednak nie wszystko. Meble te muszą bowiem ponadto cechować się odpowiednią trwałością, która pozwoli korzystać z nich przez lata intensywnej eksploatacji (kilka do kilkunastu godzin dziennie). Jak więc znaleźć te idealne?

meble-biurowe

Istotnym kryterium wyboru mebli biurowych jest budżet, jakim dysponujemy. Trudno zbagatelizować tę kwestię – nie pozwólmy sobie jednak na zakup najtańszych elementów wyposażenia biura, jakie tylko będziemy w stanie znaleźć. Nie będą one raczej ani ładne, ani wygodne, na pewno zaś już po stosunkowo niedługim czasie zaczną niszczeć, wypaczać się albo wręcz psuć, co zmusi nas do poczynienia kolejnych wydatków związanych z wymianą mebli.

Materiały

Same tylko materiały porządnej jakości muszą bowiem swoje kosztować. Będą jednak nie tylko cechować się dłuższą żywotnością, ale też posiadać rozmaite atesty w zakresie higieny, bezpieczeństwa czy poszanowania dla środowiska naturalnego. Oprócz certyfikatów naszą uwagę przy wyborze mebli biurowych powinna zwrócić również gwarancja producenta. Nie może ona obejmować okresu krótszego niż trzy lata (a w przypadku foteli i krzeseł – nawet pięć lat), jeśli chcemy mieć pewność, że inwestycja się rzeczywiście opłaci.

Gdzie kupować

Spore znaczenie ma także miejsce, w którym planujemy zaopatrzyć się w wyposażenie. Znajdziemy je zarówno w marketach budowlanych, jak i wielobranżowych, a także np. w sklepach z elektroniką. Gdy chodzi o odpowiednią jakość, najlepszym wyborem będzie jednak przedsiębiorstwo specjalizujące się właśnie w meblach biurowych. Świetnym przykładem jest choćby firma DCD LAB, która oferuje także wysokiej klasy meble laboratoryjne przeznaczone do pracy w wyjątkowych warunkach. Pozwala to spodziewać się doskonałych parametrów również jeśli chodzi o wyposażenie „zwykłego” biura.

Estetyka

Wbrew pozorom nie mniej ważny jest wygląd mebli. Sprawa wydaje się oczywista, gdy mowa o wstawieniu ich do przestrzeni reprezentacyjnych, takich jak recepcja, sala konferencyjna czy inne miejsca, w których przyjmujemy kontrahentów i klientów. Brzydkie, niewygodne, marnej jakości meble raczej nie będą dla nich komunikatem o treści: „jesteśmy solidną firmą”.

O kwestiach estetycznych warto jednak pomyśleć także, biorąc pod uwagę pracowników. W ładnie, ciekawie urządzonym wnętrzu będą oni się lepiej czuli – a więc też lepiej pracowali. Takie wnętrze może także stanowić czynnik przesądzający o tym, że kandydat zjawiający się w naszym biurze na rozmowę kwalifikacyjną zdecyduje się na podpisanie umowy właśnie z nami.

śr. ocena 5 / głosów 5