Materiał Partnera

Zastosowanie technologii 3D w edukacji

Zastosowanie technologii 3D w edukacji

Druk trójwymiarowy znalazł szerokie zastosowanie w przemyśle produkcyjnym i dziś trudno wyobrażać sobie prototypowanie bez tego udogodnienia. Aby w pełni korzystać z możliwości technologii 3D, potrzebna jest umiejętność jej obsługi.

Choć w Polsce wciąż niewiele mówi się o druku przestrzennym, w wielu innych krajach nauka posługiwania się drukiem 3D wprowadzana jest do szkół już na poziomie podstawowym – przekonuje nasz rozmówca z firmy 3D Laboratory. Świetnym przykładem są Chiny, gdzie od początku tego roku we własną drukarkę trójwymiarową wyposażona jest każda podstawówka!

Co to jest druk 3D?

Mówiąc najprościej, drukarki 3D pozwalają na stworzenie gotowego przedmiotu na podstawie zaprogramowanego w komputerze projektu. W ten sposób powstają zabawki, elementy urządzeń, a nawet protezy medyczne, czy… czekoladki.

Czy drukarka 3D przyda się w szkole?

Współczesna edukacja wymaga reform, z tym stwierdzeniem zgodzi się chyba każdy. Podglądając zachodnie tendencje powoli przekonujemy się, że przyswajaniu wiedzy służy nauka poprzez doświadczenie, dlatego metodycy podkreślają rolę aktywizujących metod nauczania. Zamiast uczyć się na pamięć, jak zbudowane są różne przedmioty, znacznie lepiej je zobaczyć i dotknąć. To jest pierwsza, najważniejsza zaleta wykorzystania druku 3D na zajęciach lekcyjnych. Szybkie wydrukowanie przestrzennego modelu związków chemicznych, figur geometrycznych, czy mikrostruktur omawianych na biologii, pozwala zupełnie inaczej spojrzeć na zagadnienie i lepiej je zapamiętać. Za pomocą drukarek przestrzennych można tworzyć makiety krain geograficznych czy osiedli, ale i urzeczywistniać zupełnie abstrakcyjne pomysły uczniów.

Wdrożenie do nowych technologii

Nie zapominajmy, że powstanie wydruku musi poprzedzić proces modelowania komputerowego. Ten etap jest równie warty uwzględnienia w programie nauczania. Sposobność przygotowania własnego, zupełnie oryginalnego projektu od podstaw i uzyskanie namacalnych efektów jest dla ucznia źródłem olbrzymiej satysfakcji. Zadowolenie z efektów własnej pracy zachęca do dalszego angażowania się w poznawanie nowych technologii, stymuluje w dziecku kreatywność i potrzebę zdobywania wciąż nowych umiejętności.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuję