Artykuł sponsorowany

Zakupy online kosmetyków

Zakupy online kosmetyków

Zakupy kosmetyków online to nie jest nic nowego. Czy to dla siebie czy na prezent, coraz częściej robimy zakupy w sieci. Choć wielu z nas się wydaje, że ciężko dobrać sobie kosmetyk nie mając okazji go obejrzeć, powąchać, czy wypróbować na skórze podczas wizyty w stacjonarnym sklepie z kosmetykami, to produkty kosmetyczne są trzecią najpopularniejszą kategorią produktów kupowanych w sieci. Prawdopodobnie wiele osób robiąc pierwsze zakupy wybiera sklep stacjonarny, ale kiedy już poznają dany produkt, wybierają sklep internetowy licząc na to, że drogeria internetowa zaoferuje im lepszą cenę niż sklep stacjonarny. Co więcej, drogeria internetowa może mieć szerszą ofertę produktów, szczególnie jeśli są to produkty trudno dostępne. Przy czym dostawa produktów zakupionych w sieci jest coraz wygodniejsza, a czas oczekiwania coraz krótszy. Czy chodzi o produkty kosmetyczne, czy o cokolwiek innego, Paczkomaty®, tani kurier, a nawet darmowa dostawa, sprawiają, że klienci coraz chętniej decydują się na ofertę sklepów internetowych. Przyjrzyjmy się więc zakupom w sklepach internetowych z kosmetykami.

Kto kupuje kosmetyki w sieci

Kosmetykami interesuje się, według dorocznego raportu Gemius o e-commerce w Polsce, ponad połowa (57%) internautów kupujących w sieci. Stawia to produkty z kategorii kosmetyki i perfumy na trzecim miejscu w rankingu popularności, za ubraniami, które kupuje prawie trzy czwarte ankietowanych i obuwiem, które zamawia w sieci 61% internautów. Tuż za kosmetykami znalazły się klasyki handlu on-line: książki, płyty i filmy (56% wskazań). Nie zdziwicie się pewnie, że częściej kosmetyki i perfumy kupują w sieci kobiety - aż dwie trzecie internautek dokonało takiego zakupu, w porównaniu do niecałej połowy mężczyzn (46%), którzy chętniej sięgają po ofertę księgarni internetowych i sklepów RTV/AGD online. Podobnie nie powinno dziwić, że częściej dostawa kosmetyków do domu bardziej pociąga osoby lepiej sytuowane, które kupują więcej we wszystkich kategoriach towarów. Po ofertę drogerii internetowych nieco częściej sięgają też osoby mieszkające na wsi, a najrzadziej mieszkańcy dużych miast (różnica dziesięciu punktów procentowych), pewnie dlatego, że w największych miastach jest większy wybór produktów kosmetycznych w tradycyjnych drogeriach.

Co ciekawe, polscy internauci chętnie kupują też produkty kosmetyczne w zagranicznych sklepach internetowych. Do takiego zakupu przyznaje się 22% internautów, co oznacza, że drogeria internetowa jest piątą najpopularniejszą kategorią zagranicznych sklepów internetowych, obok sklepów z artykułami dziecięcymi. Produktów kosmetycznych za granicą też częściej szukają kobiety, ale co ciekawe, w tym przypadku różnica jest minimalna. Natomiast tylko około jednej czwartej ankietowanych internautów deklaruje, że planuje zakupić produkty kosmetyczne w przyszłości. Drogeria internetowa jest to więc raczej sklep internetowy odwiedzany spontanicznie, w miarę potrzeb. Przy czym mężczyźni planują taki zakup nieco częściej niż kobiety, być może na prezent dla partnerki, co wymaga większego dłuższego namysłu niż zakup dla siebie. Nieco więcej osób planuje zakup w zagranicznym sklepie z kosmetykami, mimo że znacznie mniej internautów kupuje je w tych sklepach niż w polskich drogeriach internetowych. Wręcz więcej osób deklaruje zakup kosmetyków w zagranicznym serwisie niż już takiego zakupu dokonało. Może to być związane z tym, że dostawa z zagranicznych serwisów trwa często dużo dłużej, co nie sprzyja kupowaniu produktów codziennego użytku.

Oglądanie w drogerii, a dostawa z Internetu

Jak pisaliśmy wcześniej, klienci mogą oglądać kosmetyki w normalnej drogerii i potem kupować je online, co tłumaczyłoby dlaczego tak dużo ludzi kupuje online towar, który trzeba powąchać i pomacać przed zakupem. Prawie 40% internautów szuka towarów i informacji o nich w sklepie stacjonarnym, a potem kupuje w sklepie internetowym. Może też być odwrotna sytuacja: kupujący szukają informacji o kosmetykach online i potem kupują je w sklepie stacjonarnym. Dlaczego mieliby tak robić? Przede wszystkim ze względu na opinie innych klientów, które można sobie poczytać w sieci. Poza tym, sklep stacjonarny lepiej nadaje się do szukania inspiracji, ale listę składników lepiej czytać w domowym zaciszu na komputerze. Spośród internautów kupujących w sieci, 40% szuka informacji online przed zrobieniem zakupów w sklepie stacjonarnym, ale warto zauważyć, że generalnie kupujący nieco częściej szukają informacji online, a kupują w sklepach stacjonarnych niż na odwrót.

Ile wydajemy na kosmetyki?

Średnio klienci e-commerce wydają na kosmetyki nieco ponad 130 zł miesięcznie, przy czym kobiety deklarują tylko nieznacznie wyższe wydatki niż mężczyźni, co znów potwierdza, że panowie dokonują rzadszych, ale poważniejszych zakupów, być może właśnie na prezent (na myśl przychodzą dobre perfumy, raczej niż krem do rąk). Co ciekawe, najwięcej wydaje młodzież (15-24 lat), a najmniej osoby w wieku 25-34 lat. Mimo że mieszkańcy wsi częściej kupują kosmetyki w sieci, średnio wydają na nie mniej niż mieszkańcy miast, być może ze względu na mniejsze zasoby finansowe, a być może dlatego, że kupują online bardziej codzienne kosmetyki, podczas gry "miastowi", mając dostęp do drogerii stacjonarnych, w sieci kupują rzeczy wyjątkowe, o większej wartości.



Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.