Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Z czego składa się stanowisko dydaktyczne?
Stanowiska dydaktyczne to stanowiska przeznaczone do nauki mechatroniki, sensoryki, pneumatyki, automatyki, elektropneumatyki, robotyki, elektrotechniki oraz techniki napędowej, programowania sterowników PLC, a także energetyki odnawialnej. Trening na stanowisku dydaktycznym pozwala na zdobycie praktycznych umiejętności. Przyjrzyjmy się zatem bliżej, z czego składa się stanowisko dydaktyczne?
Stanowiska szkoleniowe, czyli inaczej dydaktyczne, w pracowniach automatyki przemysłowej, w jakie wyposażane są techniczne szkoły zawodowe, średnie oraz wyższe uczelnie, mają za zadanie dostarczenie uczniom praktycznej wiedzy i umiejętności. Są jednym z podstawowych elementów współczesnego przygotowania automatyków linii montażowych do pracy. Sprawdźmy zatem, z czego się składają.Mechatronika
W zakres mechatroniki wchodzą stanowiska dydaktyczne, związane z kształceniem przyszłych techników oraz monterów mechatroników. Stanowiska z zakresu pneumatyki składają się zatem z płyt montażowych, czujników, silników pneumatycznych dwu i jednostronnego działania, zaworów oraz elektrozaworów pneumatycznych, łączników, zaworów, zasilaczy oraz przewodów pneumatycznych. Z kolei wchodzące w skład mechatroniki stanowiska dydaktyczne związane z hydrauliką, umożliwiają zapoznanie się z zagadnieniami, związanymi z hydrauliką siłową. Stanowiska służące do projektowania, budowy i eksploatacji urządzeń mechatronicznych, wykonane są z elementów, które można łatwo montować i przebudowywać. Tego typu stanowiska znajdziemy w ofercie firmy PG Systems, będącej również dostawcą rozwiązań z dziedziny automatyki przemysłowej.Automatyzacja procesów przemysłowych
Drugą grupą stanowisk dydaktycznych są stanowiska związane z automatyzacją procesów przemysłowych i służyć mogą do nauki pomiaru i regulacji przepływu i poziomu cieczy, regulacji ciśnienia powietrza oraz regulacji temperatury. Najbardziej popularne stanowiska do pomiaru i regulacji przepływu, składają się z przepływomierza, pompy wodnej oraz zaworów. Baza stanowiska wykonana jest z profili aluminiowych. Składa się ono także z zasilacza, sterowników, rur i kolanek z tworzyw sztucznych oraz zbiornika.Odnawialne źródła energii
Ze względu na zwrot ku odnawialnym źródłom energii, który obecnie obserwujemy, coraz większy nacisk kładzie się na kształcenie fachowców w tej dziedzinie, dlatego też stanowiska dydaktyczne związane z fotowoltaiką, kolektorami słonecznymi, turbinami wiatrowymi, pompami ciepła, ogniwami paliwowymi czy rekuperatorami są coraz chętnie kupowane do pracowni automatyki. Najbardziej rozpowszechnione z nich, czyli służące do zapoznania się z zagadnieniami, związanymi z ogniwami fotowoltaicznymi, składają się z panelu fotowoltaicznego, układu pomiaru kąta jego nachylenia, konstrukcji, oświetlacza oraz solarymetru, pirometru i luksomierza.Automatyka przemysłowa
Kolejną grupą stanowisk dydaktycznych są stanowiska związane z układami sterownia i służyć mogą do nauki programowania sterowników PLC , paneli dotykowych HMI , przemienników częstotliwości i serwonapędów. Firma PG SYSTEMS jest dostawcą podzespołów automatyki przemysłowej produkcji MITSIBISHI ELECTRIC Wyposażone są również w przekaźniki bezpieczeństwa . Zabudowane mogą być na stelażach z profili jak również w walizkach szkoleniowychDziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana