Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Właściwości i zastosowanie liter przestrzennych

Nie bez przyczyny mówi się, że reklama jest dźwignią handlu – to właśnie od przyciągnięcia uwagi klienta w dużej mierze zależy sukces firmy. W dawnych czasach najczęściej stosowaną formą reklamy były szyldy, czyli tarcze zawieszane nad drzwiami wejściowymi, których zadaniem było informowanie przechodniów o tym, z jakich usług mogą skorzystać w danym lokalu – czy będzie to sklep, karczma, czy może zakład kowala. Obecnie jednolite szyldy coraz częściej zastępowanie są literami 3D, umieszczanymi zarówno na elewacjach, jak i we wnętrzach budynków.
Czym są litery 3D?
Litery 3D lub litery przestrzenne to jedna z forma reklamy zewnętrznej i wewnętrznej. Są to wykonywane z różnych materiałów (np. styroduru, PCV, pleksi bądź dibondu) bryły liter, występujące osobno lub łączone ze sobą, umieszczane zazwyczaj na frontowych elewacjach budynków lub wewnątrz pomieszczeń. Niekiedy mocuje się je również na stanowiskach wystawienniczych, bądź ogrodzeniach oraz osobnych podestach bądź słupach przed budynkiem. Ich zadanie jest identyczne jak w przypadku szyldów – pojedyncze litery układają się w logo firmy i w ten sposób informują potencjalnych klientów.
-Dobór materiału do produkcji liter uzależniony jest od tego, w jakim miejscu gotowe bryły mają zostać zamontowane – wyjaśnia specjalisty firmy Arfa, zajmującej się profesjonalną reklamą zewnętrzną.
Zalety liter 3D
Litery przestrzenne to coraz chętniej wykorzystywana forma reklamy zewnętrznej. Ich podstawowa zaleta to fakt, że od razu rzucają się w oczy, przyciągają uwagę osób znajdujących się w pobliżu i w ten sposób poprawiają odbiór firmy w przestrzeni publicznej. Kolejna ich zaleta to bardzo szeroki wachlarz form i styli – stosowane w ich produkcji technologie pozwalają uzyskać praktycznie dowolny kształt, dzięki czemu możliwe jest stworzenie niepowtarzalnego napisu, dodatkowo wyróżniającego reklamowaną markę. Estetykę liter można dodatkowo wzmocnić stosują efektowne podświetlenie, które poprawi widoczność napisu również pod zmroku. Różnorodność tworzyw wykorzystywanych do wytwarzania liter pozwala wykonać litery o zestawie cech odpowiednim dla otoczenia, w którym mają zostać zamontowane – dla przykładu litery zewnętrze wykonuje się z materiałów takich jak PCV, odpornych na opady deszczu, zanieczyszczenie środowiska czy niskie temperatury. Ze względu na niską cenę na montaż liter 3D może sobie pozwolić praktycznie każde przedsiębiorstwo, które szuka sposobu, by się pozytywnie wyróżnić.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana