Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Właściwości i zastosowanie kasetonów reklamowych
Każda firma próbuje się wyróżnić i rozreklamować wśród potencjalnych klientów. Stąd mnogość form reklamowych i działań podejmowanych zarówno w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym. W tym pierwszym popularną metodą jest reklama zewnętrzna, a jednym z jej rodzajów są kasetony reklamowe. Jakie są ich właściwości i zastosowania? Czy ta forma reklamy zewnętrznej jest skuteczna?
Zastosowania kasetonów reklamowych
Kasetony reklamowe to jedna z form reklamy zewnętrznej. Pełnią one tę samą funkcję co szyldy i tablice reklamowe, czyli informują przechodniów o tym, jaki podmiot zajmuje dany lokal. Jednocześnie odgrywają też rolę reklamową – firmy starają się, aby treść zawarta na kasetonach rzucała się w oczy i zapadała w pamięć. Czym kasetony różnią się od innych form reklamy zewnętrznej? Zapytaliśmy o to specjalistę z Pracowni Reklamy Wizualnej K.O.T. z Wrocławia.Kasetony są formą pośrednią między tablicą a literami blokowymi. Jest to jakby blokowa tablica, grubsza i wystająca z elewacji. Dzięki temu, że ma formę płaskiej skrzynki, możliwe jest zastosowanie podświetlania wewnętrznego.Z kasetonów korzystają firmy i instytucje o różnych profilach: restauracje, gabinety lekarskie, sklepy. Dzięki podświetlaniu oraz trójwymiarowej formie są lepiej widoczne niż typowe tablice i zachowują pełną czytelność niezależnie od pory dnia. Z tego względu są szczególnie polecane w przypadku lokali działających po zmroku: barów, klubów, restauracji, sklepów całodobowych.
Jak i z czego wykonane są kasetony reklamowe?
Kasetony reklamowe wykonuje się w ścisłej współpracy ze zleceniodawcą, powstają one bowiem według indywidualnego projektu. Należy w nim uwzględnić ilość miejsca przeznaczonego na kaseton. Musi on zmieścić się na elewacji, więc nie może być za duży, a jednocześnie musi być widoczny i czytelny ze znacznej odległości, więc nie może być za mały. Przy projektowaniu bierze się pod uwagę także elementy identyfikacji wizualnej zleceniodawcy, dobierając wzory, kroje pisma i barwy. Po zapoznaniu się z wymaganiami klienta grafik przygotowuje projekt kasetonu. Każdy z nich jest unikalny, dzięki czemu kaseton rzeczywiście wyróżni się na tle innych reklam zewnętrznych w okolicy. Kasetony podświetlane wykonuje się z takich materiałów, jak: pleksi, Dibond, poliwęglan, profile aluminiowe czy tkaniny transparentne. Podświetlanie jest zależne od rozmiaru konstrukcji – w większych instaluje się oświetlenie jarzeniowe, a w mniejszych diody LED. Grafiki na froncie kasetonu wykonuje się najczęściej na folii kasetonowej lub techniką druku solwentowego.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana