Artykuł sponsorowany

W jaki sposób zaprojektować wizytówkę?

W jaki sposób zaprojektować wizytówkę?

Wizytówka to jedno z podstawowych narzędzi komunikacji biznesowej. Dzięki niej możliwe stają się m.in. identyfikacja danej osoby lub firmy, jej zapadnięcie w pamięć oraz późniejszy kontakt. Aby zrealizować te, a także inne cele, wizytówka powinna zostać w odpowiedni sposób zaprojektowana. O czym więc należy pamiętać, przystępując do prac nad tym zagadnieniem?

Po pierwsze, warto zgromadzić w jednym miejscu informacje umożliwiające zachowanie spójności, jeśli chodzi o identyfikację wizualną danej firmy. Chodzi np. o takie elementy, jak jej logo, używane w komunikacji zewnętrznej czcionki czy barwy korporacyjne. Być może do dyspozycji mamy firmową księgę znaków czy wręcz już gotowy szablon, w którym wystarczy zmienić dane konkretnej osoby. Jeśli jednak tworzymy projekt wizytówki od zera, dobrze jest też zastanowić się nad takimi aspektami jak to, w którym programie graficznym go przygotujemy, a także jakie właściwości fizyczne powinny cechować samą wizytówkę. W pierwszym przypadku koniecznie musimy uwzględnić możliwość zamiany ostatecznej wersji pliku na krzywe, co jest niezwykle istotne dla projektów, w których ważną rolę odgrywa typografia.

Parametry fizyczne

Druga sprawa to techniczna strona kartonika wizytowego. Jak dowiadujemy się w pomorskiej drukarni Bernardinum, może on zostać wydrukowany jedno- bądź dwustronnie, na papierze kredowym lub ozdobnym. Do wyboru mamy też różne warianty zdobień takich jak tłoczenia, lakiery, folie czy zaokrąglone brzegi. Docelową opcję powinniśmy mieć już w głowie, przystępując do opracowywania projektu komputerowego. Raczej nie należy odbiegać od standardowego rozmiaru typowego dla wizytówek, jakim jest 90 x 50 mm. Jeśli bowiem nie zmieszczą się komuś do portfela czy wizytownika, najprawdopodobniej niestety zostaną wyrzucone. Mamy natomiast pewną dowolność, jeśli chodzi o wybór orientacji zadruku. Większość wizytówek ma układ poziomy, ale nic nie stoi na przeszkodzie, aby wyróżnić się wizytówką wydrukowaną w pionie.

Umiar i przejrzystość

Nie dążmy jednak do wyróżnienia naszej wizytówki na tle wielu innych za wszelką cenę. Projekt powinien być wyważony i dobrze skomponowany pod względem zarówno układu treści, jak i kolorystyki. Tylko w ten sposób osiągniemy przejrzystość i czytelność niezbędne do tego, by wizytówka należycie spełniła swoje zadanie. W związku z tym przemyśleć też musimy dokładnie, co właściwie powinno się na niej znaleźć. Na pewno warto uwzględnić imię i nazwisko posiadacza wizytówki, a także nazwę jego stanowiska i firmy, dla której pracuje. Elementem obowiązkowym są oczywiście dane kontaktowe, ale tu już możemy się zastanowić, czy np. gdy działalność przedsiębiorstwa toczy się głównie w internecie, to na pewno musimy podawać na wizytówce pełen adres siedziby firmy. Pamiętajmy, że zbyt dużo informacji wprowadza niemiły dla oka chaos. Wybierzmy więc te najważniejsze i dodatkowo ustalmy ich priorytety, aby niektóre dane wyróżnić np. innym kolorem, większą lub pogrubioną czcionką.

Formalności

Nie zapominajmy też o kwestiach czysto technicznych, takich jak choćby zachowanie spadów, czyli swoistych „marginesów bezpieczeństwa” (2-5 mm) na okoliczność cięcia arkusza. Inne ważne sprawy to wspomniana już zamiana pliku na krzywe, a także zapisanie go w odpowiednim formacie (.PDF, .TIFF), rozdzielczości (300 dpi) oraz palecie barw (o ile grafiki przeznaczone do wyświetlania na ekranie to RGB, o tyle w druku sprawdzi się raczej CMYK). Zawsze dobrym pomysłem jest też wykonanie druku próbnego i naniesienie na jego podstawie do projektu ewentualnych poprawek.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.