Artykuł sponsorowany

Ulgi i zwolnienia podatkowe dla nowych firm

Ulgi i zwolnienia podatkowe dla nowych firm

Zgodnie z polskim prawem młodzi przedsiębiorcy mogą skorzystać z wielu przywilejów ułatwiających rozwój firmy w początkowym okresie obecności na rynku. Przyznawane ulgi i zwolnienia podatkowe mają zachęcić do podejmowania własnej działalności gospodarczej, a tym samym – rozwoju rodzimego rynku. Ich zadaniem jest ułatwienie rozpoczęcia i poprowadzenia biznesu młodym przedsiębiorcom. Nowopowstałe zakłady mogą skorzystać z programu ulg na start, nierejestrowanej działalności, a także wielu ograniczeń związanych z tradycyjnymi zobowiązaniami podatkowymi. Do uzyskania ulg konieczne jest spełnienie wymienionych w rozporządzeniach wymogów. Jak przebiega rozwój firm na polskim rynku?

Na czym polega program ulg na start?

Przedsiębiorca, który podejmuje działalność gospodarczą po raz pierwszy, ma prawo skorzystać z ulg na start. Co to oznacza w praktyce? Właściciel firmy jest zwolniony z obowiązku płacenia składek na ubezpieczenie społeczne przez okres 6 miesięcy od dnia rozpoczęcia działalności. Po zakończeniu tego czasu przysługuje mu dodatkowy, dwuletni program preferencyjnych składek ZUS. Dokładne przepisy i wymogi związane z ulgami na start mogą budzić wątpliwości. Warto wówczas skorzystać z pomocy specjalistów. Dlaczego?

Jak tłumaczy księgowy z Biura Rachunkowego AKRO: Nie od dziś wiadomo, że polski system podatkowy nie należy do najbardziej przejrzystych, a obowiązujące przepisy można często interpretować w różny sposób. Powierzenie obsługi księgowej i spraw związanych z podatkami solidnemu biurowi rachunkowemu może okazać się oszczędnością dużej ilości czasu oraz pieniędzy. Zaletą współpracy z dobrym biurem jest fakt, że wiele czynności związanych ze sprawnym funkcjonowaniem firmy zostaje powierzonych doświadczonym ekspertom.

Działalność nierejestrowana – najważniejsze założenia

Na tymczasowe nierejestrowanie firmy może pozwolić sobie przedsiębiorca prowadzący drobną działalność zarobkową. Nie musi on wówczas dokonywać wpisu w CEIDG. Główną zaletą programu jest brak konieczności odprowadzania składek ZUS oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne. Firma nierejestrowana nie posiada numeru NIP, a także jest zwolniona z obowiązku płacenia podatku VAT.

Właściciel przedsiębiorstwa jest zobowiązany do spełnienia kilku ważnych warunków. Co prawda nie musi on prowadzić skomplikowanej rachunkowości, ale nie zwalnia go to z konieczności rejestrowania dokonywanych transakcji. Ma on obowiązek wykazania przychodów w rocznym rozliczeniu PIT. Ponadto, jego zadaniem jest dokonywanie uproszczonej ewidencji sprzedaży, wystawianie faktur oraz zapewnienie klientom ochrony konsumenckiej.

Formy zwolnienia z podatku VAT

Nowopowstałe firmy mogą uzyskać ulgę związaną z podatkiem od towarów i usług. Całkowite zwolnienie z obowiązku odprowadzania VAT jest uznane pod warunkiem, że wartość przewidywanej wartości sprzedaży w ciągu roku nie przekracza kwoty 150 tysięcy złotych. Takie rozwiązanie nie zawsze jest opłacalne dla przedsiębiorcy.

Warto wówczas skorzystać z alternatywy w postaci tak zwanej metody kasowej. Polega ona na rozliczeniu z Urzędem Skarbowym po otrzymaniu wynagrodzenia od kontrahenta. Innym sposobem korzystnym dla firmy jest kwartalne rozliczenie VAT, a więc odprowadzanie podatku cztery razy w ciągu roku.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.