Artykuł sponsorowany

Terminale płatnicze do sklepów

Terminale płatnicze do sklepów

Trudno wyobrazić sobie sklep bez terminala płatniczego. Nawet drobni przedsiębiorcy coraz częściej doceniają ich możliwości, decydując się na niewielkie, mobilne urządzania. Karty płatnicze są obecnie jedną z najczęściej wybieranych form płatności, dlatego warto wyposażyć punkt handlowy w terminal, jeśli dotychczas z niego nie korzystaliśmy. Wybór odpowiedniego urządzenia da nam gwarancję, że będzie to inwestycja, która się zwróci.

Transakcje bezgotówkowe cieszą się coraz większą popularnością, dlatego też wyposażenie sklepu w terminal płatniczy może przyczynić się do wzrostu sprzedaży nawet o 20%! Z jakich rozwiązań możemy skorzystać, jeśli planujemy wyposażyć nasz punkt sprzedaży w terminal?

Zintegrowane terminale płatnicze

Jednym z rozwiązań są terminale płatnicze, które można zintegrować z dowolną kasą fiskalną. Terminal może być połączony bezpośrednio z kasą, co uniemożliwia pomyłkę w przypadku przepisywania kwoty z kasy na terminal. Ułatwienie wykonywania czynności na terminalu powoduje, że zwiększa się szybkość obsługi klienta. Dodatkowo transakcje kartami ujęte są w raportach płatniczych. Dla wygody klienta terminal może być wyposażony w osobny PIN pad, dzięki czemu klient może samodzielnie i bez problemu przyłożyć kartę do odczytu zbliżeniowego, a także wpisać PIN (nie trzeba wówczas podawać całego terminala). Po zakończeniu transakcji automatycznie zostaje wydrukowany paragon fiskalny oraz potwierdzenie płatności. Stacjonarne terminale godne polecenia to Pay Tel Ingenico iCT220 i Verifone VX 520, dostępne w ofercie sklepu internetowego Abba1, oferującego również szeroki wybór kas fiskalnych online, programów oraz systemów kasowych.

Terminale zintegrowane występują również w wersji mobilnej, łącząc się z kasą za pomocą sygnału GPRS. Na uwagę zasługują zwłaszcza mobilne terminale Ingenico iWL250 oraz Verifone VX 675 – który jest najmniejszym na rynku tego typu urządzeniem. Niezależnie jednak od modelu wszystkie terminale płatnicze są na tyle niewielkie, że nie zajmują dużo miejsca na ladzie, a jednocześnie na tyle wytrzymałe, że bez problemu zniosą nawet wieloletnią eksploatację.

Mobilny terminal płatniczy mPOS

Sklepy, które okazjonalnie prowadzą sprzedaż także poza standardowym miejscem prowadzenia działalności (na przykład w punktach sezonowych lub z okazji wydarzeń, jarmarków i innych lokalizacjach tymczasowych) mogą rozważyć zakup mobilnego terminala płatniczego, tak zwanego mPOS. Jest to przenośny czytnik kart, który nie drukuje potwierdzenia, lecz wysyła je na numer telefonu klienta. Urządzenie łączy się z telefonem lub tabletem i za pomocą dedykowanej aplikacji pozwala na przyjmowanie płatności bezgotówkowych. Jest to rozwiązanie o tyle korzystne, że nie wymaga płacenia miesięcznego abonamentu, a samo urządzenie jest tańsze od innych rozwiązań.

Zalety posiadania terminalu płatniczego w sklepie

Na koniec warto wspomnieć dlaczego terminal płatniczy jest dobrą inwestycją. Jak już wspomnieliśmy sklepy, w których istnieje możliwość płatności kartą notują nawet o 20% większe obroty. Dodatkowo terminale są łatwe w obsłudze (zwłaszcza w przypadku terminali zintegrowanych z kasą fiskalną), mogą być stosowane poza miejscem prowadzenia działalności (terminale mobilne i mPOS-y), a także umożliwiają klientom płatność w walucie karty, którą posiadają. Dzięki dodatkowym funkcjom, takim jak możliwość wydruków doładowań do telefonów, cash back, czyli możliwości wypłaty gotówki podczas transakcji, a także szerokiemu wyborowi metod płatności (karta, urządzenie mobilne, BLIK) sklep z pewnością przyciągnie do siebie więcej klientów. W przypadku terminali potwierdzających transakcję za pomocą wydruku możliwe jest umieszczenie logo sklepu na każdym potwierdzeniu, dzięki czemu zwiększy się rozpoznawalność firmy.

Warto więc zainwestować w terminal płatniczy, jeśli dotychczas go nie posiadaliśmy – z pewnością w najbliższym czasie płatności mobilne staną się standardem, z którego korzystać będzie większość klientów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.