Artykuł sponsorowany

Sztuka rekrutacji. Jak znaleźć dobrego pracownika?

Sztuka rekrutacji. Jak znaleźć dobrego pracownika?

Rynek pracy zmienia się bardzo dynamicznie, podobnie jak oczekiwania pracowników. Dlatego obecnie tak trudno jest znaleźć dobrego pracownika. Duży wpływ na to ma również zmiana oczekiwań pracowników i coraz większa konkurencja w biznesie. To zjawisko naturalne, które jednak stanowi spore utrudnienie w rekrutacji.

Stare i nowe metody szukania pracowników

Tak naprawdę klasyczne metody rekrutacyjne przechodzą powoli w niebyt. Nie ma też co liczyć już na szczęście – rynek pracy cały czas prężnie się rozwija i muszą do tego dostosować się także pracodawcy. Przede wszystkim na samym początku trzeba ustalić kogo się poszukuje. Warto od razu zastanowić się nad tym, jakie cechy charakteru i umiejętności powinien posiadać przyszły pracownik. W ten sposób można zdefiniować dokładnie profil kandydata idealnego. Dzięki temu można określić miejsca, w których pracownika warto poszukać. Osoby młode na przykład rzadko zaglądają już do prasy, a starsze rzadko szukają pracy w sieci – co jest dużym błędem, w wielu miejscach w Internecie można znaleźć ciekawe oferty pracy dla osób w każdym wieku i o każdym doświadczeniu. Znajdziemy je na przykład na stronie HSK Consulting.

Ludzka strona rekruterów

Nie warto przy tym chować się za logo firmy i używać wytartych frazesów. Za marką zawsze stoją ludzie. Dobrze jest więc pokazać potencjalnym pracownikom, jaka atmosfera panuje w danej firmie, kto w niej pracuje i w jaki sposób. To wbrew pozorom ma bardzo duże znaczenie dla osób, które poszukują pracy, oczywiście poza wysokością wynagrodzenia i lokalizacją firmy. Pracodawcy często używają tych samych formułek np. atrakcyjne wynagrodzenie czy możliwości rozwoju. Jednak w praktyce mówi to niewiele. Niedługo obowiązkowe będzie podawane w ogłoszeniu o pracę kwoty wynagrodzenia. Aby nie tracić czasu drugiej osoby i swojego, dobrze jest od razu pokazać jakie są realia w firmie i ile można w niej naprawdę zarobić.

Ważny dobry kontakt z potencjalnym pracownikiem

W sytuacji, gdy ktoś prześle swoje CV, warto od razu na nie zareagować, a więc odpisać na maila czy oddzwonić. Potencjalni pracownicy cenią sobie firmy czy agencje konsultingowe, z którymi mają łatwy i dobry kontakt. Trzeba też uniknąć ryzyka, że ciekawego kandydata szybciej zwerbuje konkurencja. Rekrutacja wbrew pozorom nie jest łatwym zadaniem. Dobrze jest więc podejść do tego tematu na poważnie. Coraz ważniejszym narzędziem wykorzystywanym w rekrutacji są media społecznościowe.  Bardzo dobre efekty przynosi promowanie ogłoszeń o pracę w social mediach np. na Facebooku czy portalu LinkedIn. Niekiedy z pomocą mogą przyjść obecni pracownicy, którzy być może mają kogoś znajomego do polecenia.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.