Artykuł sponsorowany

Strategia budowania firmy. Od czego zacząć?

Strategia budowania firmy. Od czego zacząć?

Jak stworzyć biznes, który nie tylko przetrwa w obliczu ostrej konkurencji rynkowej, ale będzie rozwijał się i przynosił długoterminowe zyski? Podczas realizacji tak poważnego zadania nie możesz zdać się na dzieło przypadku. Wszystkie działania, które będziesz podejmował podczas budowania swojej firmy, muszą przebiegać w oparciu o solidnie przygotowaną strategię.

Masz pomysł na biznes, a być może nawet kapitał, który umożliwia ci rozpoczęcie jego realizacji? Zanim zaczniesz wydawać pieniądze na przygotowanie swoich produktów lub usług, stwórz choćby najprostszy biznesplan. Im lepiej przygotujesz się do podboju rynku, tym większe szanse na sukces.

Od idei do realizacji – biznes z sensem

Jeśli chcesz budować biznes wokół swojej pasji, mamy dla ciebie dobrą i złą wiadomość. Dobra jest taka, że prawdopodobnie przyświeca ci jasno określona misja i bez trudu będziesz znajdował wewnętrzną motywację do działania nawet w obliczu trudności. Kłopotem może być natomiast przedkładanie idei nad praktyczne podejście. Musisz pamiętać, że nie wszyscy klienci myślą tak samo, jak ty. Aby przekonać ich do korzystania z twojej oferty, będziesz musiał dokładnie zbadać ich potrzeby i spełniać ich wymagania.

Dokładne zbadanie zapotrzebowania rynkowego jest absolutnie niezbędnym etapem planowania strategii firmy – podpowiada nasz rozmówca ze Stowarzyszenia Solidna Firma.  Zanim zaczniesz inwestować, upewnij się, że twoja propozycja będzie atrakcyjna dla klientów i że rynek nie jest jeszcze przesycony podobnymi ofertami. Jeżeli na starcie musisz zmierzyć się z dużą konkurencją, koniecznie zastanów się nad tym, w jaki sposób wyróżnisz się na jej tle. Jakie dodatkowe korzyści zyskają właśnie twoi klienci?

W strategii budowania firmy nie może zabraknąć wizji jej dalszego rozwoju. Żaden biznes nie jest w stanie utrzymać się na rynku, jeśli nie wzbogaca swojej oferty i nie urozmaica jej. Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa oznacza nieustające poszukiwanie nowych możliwości. Jednak plan dalszego rozwoju powinien towarzyszyć ci od samego początku.

CSR – niezbędny element strategii firmy

W dzisiejszej rzeczywistości biznesowej dobry produkt w przystępnej cenie i świetny marketing to wciąż za mało, żeby móc liczyć na sukces. Rosnąca świadomość konsumentów zmusza przedsiębiorców do podporządkowania się ogólnym trendom, w tym przede wszystkim dążeniu do ograniczenia negatywnego oddziaływania człowieka na środowisko.

CSR, czyli społeczna odpowiedzialność biznesu, to jeden z najważniejszych terminów w słowniku nowoczesnego przedsiębiorcy. CSR to koncepcja, która nakazuje uwzględnienie aspektów związanych z ochroną środowiska, a także interesów społecznych, już na etapie planowania strategii firmy.

Co ciekawe, takie podejście do biznesu rzeczywiście przynosi rezultaty. Świetnym przykładem tego, w jaki sposób stosowanie zasad CSR wpływa na wizerunek firmy, może być brytyjska marka kosmetyków The Body Shop, która swój marketing w dużej mierze opiera na eksponowaniu przyświecających biznesowej wartości. Istotne jest przy tym, że proekologiczne i prospołeczne działania firmy są dokumentowane odpowiednimi certyfikatami, zwiększającymi wiarygodność deklaracji marki.

Stosowanie tzw. dobrych praktyk w firmie sprawdza się również na naszym rodzimym podwórku. Standardy CSR w Polsce powoli, ale systematycznie wdrażane są w najlepszych przedsiębiorstwach, które mogą pochwalić się największym sukcesem rynkowym. Ważnym elementem z punktu widzenia przedsiębiorstwa jest możliwość przedstawienia klientom swojego zaangażowania w działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Takie wyróżnienie zapewniają firmom przyznawane przez zewnętrzne instytucje certyfikaty, które można zdobyć np. przez przystąpienie do Programu Solidna Firma.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.