Artykuł sponsorowany

Sposoby wykorzystania tworzyw sztucznych w reklamie

Sposoby wykorzystania tworzyw sztucznych w reklamie

Mimo rosnącej popularności reklamy internetowej i telewizyjnej, tradycyjne sposoby promocji produktów i usług nie tracą na znaczeniu. Reklama outdoorowa sprawdza się m.in. w sytuacji, gdy chcemy zachęcić klienta do zakupu konkretnego produktu w sklepie lub sprawić, by przechodzień wszedł do naszego lokalu. Niezawodnym materiałem do tworzenia tego typu reklam są tworzywa sztuczne.

Fenomen tworzyw sztucznych w reklamie

Produkcja tworzyw sztucznych na masową skalę rozpoczęła się dopiero w XX, jednak rozmaite zakłady usługowe i sklepy zdobiły przecież swoje lokale szyldami o wiele wcześniej. Dawne tablice informacyjne i reklamowe tworzono na drewnianych deskach, później pojawiły się elegantsze szyldy metalowe, a nawet litery wycinane z blachy.
Obecnie niemal wszystkie elementy identyfikacji wizualnej w reklamie outdoorowej wykonuje się z tworzyw sztucznych. Wyparcie tradycyjnych materiałów nastąpiło gwałtownie i było nieuchronne, ze względu na znacznie lepsze właściwości tworzyw sztucznych oraz niższą cenę ich pozyskania i obróbki – tłumaczy nasz rozmówca z firmy DiA.
Przykładowo, kasetony reklamowe z płyty plexi są wyjątkowo odporne na oddziaływanie czynników atmosferycznych, w związku z tym mogą zdobić elewację lokalu przez długie lata, bez konieczności odnawiania. Oznacza to olbrzymią przewagę nad elementami z drewna, które niszczeją w ekspresowym tempie, jak również stalowymi szyldami, które z czasem nieelegancko rdzewieją.

Różne tworzywa sztuczne do produkcji reklam

Jednym z podstawowych materiałów wykorzystywanych w produkcji reklam są płyty z polichlorku winylu. Spienione PCW ma postać lekko elastycznych płyt, które w łatwy sposób i niewielkim kosztem można formować termicznie lub wycinać w nich rozmaite kształty. Płyty ze spienionego PCW są lekkie, odporne na oddziaływanie zmiennych warunków pogodowych, występują w rozmaitych kolorach i grubościach, a dodatkowo nadają się do zadrukowania. Wszystko to sprawia, że znajdują bardzo szerokie zastosowanie w reklamie; wykorzystywane są jako podkłady pod szyldy, kasetony podświetlane i tablice reklamowe, do zabudowy stoisk wystawienniczych i tworzenia wydruków wielkoformatowych. Niezastąpionym tworzywem sztucznym dla reklamy jest styrodur. Płyty z polistyrenu ekstardurowego XPS można malować farbami akrylowymi i wykorzystywane są m.in. podczas produkcji liter przestrzennych, napisów i znaków graficznych przeznaczonych do ekspozycji na zewnątrz. Kolejnym ważnym dla reklamy tworzywem sztucznym jest plexi, określane też czasem mianem szkła akrylowego. Płyty plexi są sztywne i mogą być przezroczyste lub barwione. Charakteryzują się świetną odpornością na promieniowanie UV (nie ulegają odbarwieniom) oraz warunki zewnętrzne. Plexi używane jest do tworzenia ozdobnych tablic i liter 3D, ale również potykaczy, ekspozytorów, stojaków, witryn i wielu innych elementów wykorzystywanych w działaniach promocyjnych.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.