Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rowery damskie. Czym się różnią od męskich odpowiedników?
Podział rowerów na rowery damskie i męskie jest w pełni uzasadniony. Dzięki dopasowaniu jednośladów do męskiej oraz kobiecej budowy anatomicznej możliwe jest odczucie wyjątkowego komfortu podczas korzystania z roweru niezależnie od tego, czy służy on jedynie w celach rekreacyjnych, czy jest sposobem na rozwijanie indywidualnych pasji sportowych. Poznaj główne cechy rowerów damskich.
Rower damski – podstawowe informacje
Wiele osób mylnie sądzi, że rower damski różni się jedynie kształtem ramy. Oczywiście, jest to doskonale widoczna, ale nie jedyna różnica pomiędzy rowerami damskimi oraz rowerami męskimi.
Budowa rowerów dopasowana jest nie tylko do potrzeb konkretnej płci oraz różnic w budowie ciała. Od początku swojego istnienia rowery damskie posiadają charakterystycznie ułożoną ramę nie tylko po to, aby zapewniać wygodę podczas wsiadania i zsiadania z roweru, ale także umożliwiać kobietom jazdę w długich spódnicach oraz sukienkach, które kilka dziesięcioleci temu były podstawowym kobiecym strojem. Co więcej, ścięta rama gwarantowała także wsiadanie i zsiadania z roweru w sposób godny prawdziwej damy, czyli z zachowaniem gracji oraz skromności.
- Rower damski odróżnia od roweru męskiego wiele istotnych szczegółów. Po pierwsze jest to kształt ramy, ale nie tylko. Kluczowa dla kobiecej wygody jest także nieco krótsza kierownica, krótsza rama, a także budowa samego siodełka i rozmiar kół. To wszystko sprawia, że typowa „damka” idealnie wpisuje się w potrzeby kobiet, które cechuje drobniejsza budowa ciała – wyjaśnia ekspert z firmy RoweryRolki z Krakowa.
Rower damski a rower męski – charakterystyczne i ważne różnice
Po pierwsze: rama
Wspomniana już inna budowa ramy rowerów damskich w dużym stopniu wpływa na wygodę kobiet podczas jazdy oraz podczas wsiadania i zsiadania z roweru. Rama „damki” jest także nieco krótsza, aby kobiecie było łatwiej dosięgnąć do kierownicy. Dlaczego tak jest? Tutaj decydująca rolę odgrywa to, że kobiety cechuje zwykle posiadania dość długich nóg, ale jednoczenie i nieco krótszego tułowia, a różnicę tą niweluje usytuowanie siodełka bliżej kierownicy.
Po drugie: koła
Typowe „damki” cechuje nieco mniejsza średnica kół. Dlaczego? Z prostego powodu – decydująca w tym przypadku jest niższa waga kobiecego ciała, więc mniejsze koła ułatwiają panowanie nad rowerem i zwiększają jego zwrotność.
Po trzecie: węższa kierownica oraz inna budowa siodełka
Węższa kierownica w „damce” także związania jest bezpośrednio z kobiecą budową anatomiczną i ma na celu zapewnienie wygody podczas jazdy oraz pełną kontrolę nad rowerem. Budowa siodełka to kolejny ukłon producentów rowerów w kierunku kobiecej budowy anatomicznej – jest ono zwykle nieco miększe i szersze od siodełek montowanych w męskich rowerach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana