Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Rodzaje bram garażowych
Poszczególne rodzaje bram garażowych różnią się od siebie budową, sposobem otwierania oraz możliwościami instalacyjnymi. Ze względu na łatwość montażu decyzję o wyborze bramy najlepiej jest podejmować na etapie budowy garażu, ponieważ wtedy mamy największe możliwości wyboru i bez problemu doprowadzimy instalację elektryczną do automatyki, o ile chcemy się w nią wyposażyć.
Bramy rozwierne
Nazywa się je także bramami skrzydłowymi lub wrotami. Jest to najstarszy rodzaj bram o prostej konstrukcji i niskiej cenie. Składają się na nią ościeżnica i dwa skrzydła poruszające się na zawiasach. Montaż jest bezproblemowy, a konserwacja mało skomplikowana. Jednak brama rozwierna to rozwiązanie dość problematyczne. Skrzydła potrzebują dużo miejsca na otwarcie. W przypadku bezpośredniego wyjazdu na ulicę mogą one tamować ruch. Zimą opady śniegu lub oblodzenie utrudniają ich otwieranie. Natomiast ze względu na podmuchy wiatru po otwarciu trzeba je gdzieś mocować. Trudno znaleźć automatykę do tych bram.
Bramy uchylne
To kolejny rodzaj bram, które są tańsze i mają ograniczoną funkcjonalność. Otwierają się poprzez podnoszenie dolnej części skrzydła na zewnątrz garażu. Oznacza to, że na swobodne otwarcie potrzebujemy ponad 1 m miejsca przed bramą, a do tego przestrzeni pod sufitem garażu. W przypadku bram uchylnych trzeba uwzględnić oświetlenie, które nie zostanie zasłonięte. Ich konstrukcja może być płytowa, wykonana z blachy wzmocnionej stalowymi płaskownikami, z wierzchniej warstwy pokryta ocynkowaną blachą stalową i poliestrem. W konstrukcji ramowej rama wykonana jest ze stali lub drewna, natomiast pokrywą jest blacha, drewniane deski, poliester lub sklejka. Skrzydło porusza się na prowadnicach. W większości modeli wystarczy około 10 cm nadproża.
Bramy segmentowe
Jest to rodzaj bram w ostatnich latach bardzo często wybierany ze względu na komfort obsługi oraz duży wybór pod względem estetycznym. Brama zbudowana jest z paneli połączonych zawiasami i zabezpieczonych uszczelkami. Podczas otwierania panele poruszają się na prowadnicach zamocowanych do sufitu. Rzadziej używane są bramy boczne, które prowadnice mają zamocowane na ścianach. Bramy segmentowe potrzebują od 15 do 20 cm nadproża. Jednak nie muszą mieć miejsca z zewnątrz na otwarcie tak, jak bramy uchylne i rozwierne. Doskonale sprawdzają się w garażach małych i podwójnych, a także w niestandardowych otworach wjazdowych. Segmenty mają grubość co najmniej 40 mm i są szczelnie wypełnione pianką poliuretanową zwiększającą izolację cieplną i akustyczną. Dzięki temu doskonale sprawdzają się w garażach ogrzewanych. Sama brama wykonana jest przeważnie ze stali ocynkowanej i pokrytej blachą stalową. Wykończenie stanowi warstwa farby proszkowej, okleina z tworzywa sztucznego, aluminium lub drewno.
Bramy rolowane
Nazywane są także bramami roletowymi. Jak wskazują te nazwy, sposób otwarcia przypomina działanie rolet okiennych. Kilkucentymetrowe lamele są połączone przegubowo na całej długości ramy. Podczas otwierania bramy nawijają się na wał umieszczony w kasecie. Bramy rolowane są droższe niż bramy segmentowe, ponieważ nie potrzebują ani miejsca na otwarcie, ani wolnej przestrzeni na ścianach i suficie. Wymagane jest jednak około 30-35 cm wysokości na kasetę.
Specjalista z firmy Nowbud-Klimczyk w Radomsku tłumaczy:
Można ją umieścić w nadprożu, na wysokości wjazdu lub na ścianie zewnętrznej przed wjazdem. Podobnie jak w bramach segmentowych, lamele mogą być wypełnione pianką poliuretanową, dzięki czemu doskonale chronią garaż przed stratami ciepła.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana