Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Regeneracja przekładni kierownicy
Niektóre usterki w samochodach nie są oczywiste. Postępują powoli, do tego stopnia, że kierowca nie zauważa zmian w prowadzeniu samochodu – dopóki nie zacznie niepokoić go jakiś dźwięk lub nie pojawią się znaczne utrudnienia. Niejeden właściciel pojazdu spotkał się z powstaniem luzu w przekładni kierowniczej. Ta usterka potrafi sporo kosztować, jednak nie trzeba od razu wymieniać całe przekładnie kierownicy. Alternatywa to regeneracja.
Co powoduje usterki przekładni kierowniczych?
Luz w kierownicy, stukanie podczas skręcania, wyciek płynu i problemy z utrzymaniem prawidłowego kierunku jazdy to objawy wskazujące na wadę przekładni kierowniczej. Uszkodzenia powodują:
- wytarcia zębnika,
- wyeksploatowane tuleje,
- nieszczelność przekładni,
- korozja elementów.
Jak podkreśla specjalista z firmy Lauber: Najlepszym sposobem na zdiagnozowanie wady jest udanie się na przegląd techniczny pojazdu. Takie badanie jest dobrowolne i można je wykonać w każdym momencie.
Dzięki specjalistycznym urządzeniom profesjonalista z łatwością ustali, co jest przyczyną luzów.
Regeneracja przekładni kierowniczych w praktyce
Wymiana przekładni często jest niemożliwa ze względu na bardzo specyficzne elementy składowe tego podzespołu, które nie są dostępne na rynku. Dlatego zaleca się jej regenerację.
Regeneracja przekładni kierowniczych polega na:
- rozłożeniu urządzenia na czynniki pierwsze,
- oczyszczeniu każdego podzespołu,
- przeszlifowaniu listew,
- zainstalowaniu nowych tulei,
- montażu nowych uszczelek.
Dodatkowo można zdecydować się na chromowanie listew. Podczas takiego zabiegu listwy są pokrywane powłoką galwaniczną, która chroni je przed dalszą korozją. Jednak nie jest to trwałe rozwiązanie.
W przypadku, gdy dojdzie również do uszkodzenia komory zaworu dystrybucyjnego rozdzielającego siłę wspomagania, należy element roztoczyć oraz wypełnić tuleją redukcyjną.
Proces regeneracji przekładni kierowniczych ma na celu przywrócenie pierwotnych funkcji podzespołu. Tak zregenerowane elementy zachowują się jak nowe. Jednak tak stanie się tylko w przypadku urządzeń naprawianych w specjalistycznych warsztatach. Największą zaletą zlecenia tej pracy profesjonaliście jest otrzymanie gwarancji na wykonaną pracę.
Co, jeśli konieczny jest zakup nowej części?
Nowa przekładnia kierownicza kosztuje bardzo dużo. Niestety zdarzają się sytuacje, zwłaszcza w nowszych modelach samochodów, że regeneracja podzespołu nie jest możliwa.
Pozostaje jedynie kupno nowej.
Jednak warto pomyśleć o sprzedaży starego i uszkodzonego elementu. Różnorodne firmy oraz warsztaty skupują stare przekładnie kierownicze i wydobywają z nich prawidłowo funkcjonujące podzespoły. Również producenci są zainteresowani starymi urządzeniami – zwłaszcza Ci, którzy zajmują się regeneracją przekładni na większą skalę.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana