Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Przewóz busami na terenie krajów Unii Europejskiej. Jakiej firmie warto zaufać?
Coraz częściej podróżujemy po Europie, zarówno w celach turystycznych czy edukacyjnych, jak i zarobkowych. Nie wszyscy lubią i mogą – ze względów zdrowotnych – latać samolotem. I też nie zawsze jest taka potrzeba, jeśli odległości nie są duże. Dobrą alternatywę stanowią busy jeżdżące do krajów Unii Europejskiej. Czym się kierować, wybierając firmę przewozową?
Przede wszystkim warto się upewnić, czy dany przewoźnik trudniący się przewozem busami na terenie krajów Unii Europejskiej ma licencję transportową i czy jego kierowcy spełniają wymogi kierowców zawodowych. Posiadanie zezwolenia na linię regularną będzie dodatkowym atutem. Jak zawsze warto też zasięgnąć opinii podróżujących daną linią znajomych i sprawdzić wypowiedzi na forach w internecie.Wymagania formalne
Licencja na transport to podstawowy dokument związany z międzynarodowym przewozem drogowym osób na terenie Unii Europejskiej. Przewoźnicy zajmujący się przejazdami busami po krajach UE zwracają się o licencję do Głównego Inspektora Transportu Drogowego, a Biuro ds. Transportu Międzynarodowego tę licencję wydaje.By ją otrzymać, należy spełnić szereg warunków. Posiadanie licencji jest potwierdzeniem renomy firmy – mówi ekspert z firmy Max-Trans, która przewozi klientów busami do Niemiec, Belgii i Holandii.Do tych warunków należą między innymi:
- nieposzlakowana opinia firmy,
- posiadanie certyfikatu kompetencji zawodowych,
- dysponowanie funduszami lub zabezpieczeniem majątkowym w wysokości: 9.000 euro (w celu nabycia pierwszego pojazdu z przeznaczeniem do transportu drogowego) i 5.000 euro (w celu zakupienia każdego kolejnego pojazdu o ww. przeznaczeniu),
- dysponowanie prawnym tytułem pozwalającym na zarządzanie pojazdami samochodowymi,
- zatrudnianie pracowników zgodnie ze standardami wyznaczonymi przez ustawę o transporcie drogowym.
Niedzielni przewoźnicy kontra prawdziwi profesjonaliści
Kolejne, co warto sprawdzić nim wsiądziemy do busa na terenie Unii Europejskiej, to częstotliwość przejazdu w interesującym nas kierunku. Nie trzeba chyba tłumaczyć, że przewoźnik, który stale porusza się po określonej trasie zna ją najlepiej, dzięki czemu przewiezie nas szybciej i bezpieczniej. W tym przypadku specjalizacja, na przykład przewozy busami do Niemiec zawsze popłaca. Firmy, które zapewniają dojazd według ustalonego rozkładu jazdy i stałych przystanków, muszą postarać się o zezwolenie Głównego Inspektora Transportu Drogowego na linię regularną. Jeśli przewozy odbywają się raz na jakiś czas, zezwolenie nie jest potrzebne, wystarczy, że firma wypełni formularz zwany INTERBUS.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana