Artykuł sponsorowany

Przedsiębiorstwo XXI wieku – czym powinno się charakteryzować?

Przedsiębiorstwo XXI wieku – czym powinno się charakteryzować?

Tempo dokonujących się na naszych oczach zmian, określić można tylko i wyłącznie jako zawrotne. Nie mamy na myśli wyłącznie postępu, za którym stoją naukowcy i związani z zaawansowaną technologią inżynierowie. To również transformacje zachodzące w gospodarce, polityce, prawie oraz stosunkach społecznych sprawiają, że nieustannie obawiamy się o naszą wspólną przyszłość.

Prowadzenie odnoszącego sukcesy biznesu w świecie, jaki przed chwilą nakreśliliśmy, nie należy oczywiście do najłatwiejszych zadań. Ciągła ewolucja bowiem – prócz wielkich szans – stwarza naprawdę poważne zagrożenia. Jak nie tylko utrzymać się na rynku, ale także stale się rozwijać? W jaki sposób kierować współpracownikami? Czy potrzebne nam są narzędzia wspomagające kontrolę procesów biznesowych? Po odpowiedzi na te oraz pokrewne pytania zapraszamy do dalszej części artykułu.

Szybkie decyzje i wielkie możliwości

Wiek XX opierał się w dużej mierze na harmonijnych organizacjach, o stałej i ściśle określonej strukturze; ich następcy natomiast zdecydowanie nie podążają tą drogą. Mnogie, prężnie działające przedsiębiorstwa to dziś dosyć chaotyczne twory, powstające na bazie krótkotrwałych układów, wykorzystujące konkretną sytuację rynkową. Choć niektórzy postępującą tak firmę mogliby nazwać nieprofesjonalną, w rzeczywistości błyskawiczne podejmowanie decyzji i odważne spoglądanie w kierunku otwierających się – z przeróżnych stron – możliwości to przejawy jedynego słusznego podejścia.

Znaczenie wiedzy

Obecnie wiedza jest wszystkim, a ściślej rzecz biorąc – umiejętność odpowiedniego jej wykorzystania. Know-how pozwala uzyskać przewagę nad konkurencją, oprócz tego ma ogromne znacznie we wszystkich operacjach zachodzących wewnątrz organizacji. Sprawny przepływ komunikatów pomiędzy wszystkimi pracownikami, także należy uznać na kluczowy. A skoro siłą rzeczy, w ramach całej struktury coraz więcej osób będzie miało dostęp do sporej liczby informacji – niezbędny okazuje się zupełnie nowy styl zarządzania.

Nowe spojrzenie na przywództwo oraz pozytywne nastawienie do zmian

W nowoczesnych przedsiębiorstwach możemy spotkać liderów, których misją jest zaszczepienie we współpracownikach chęci do uczenia się oraz uświadomienie im, że ich wysiłki mają ogromny wpływ na przyszłość firmy. Prawdziwe przywództwo istnieje w końcu nie wtedy, kiedy podwładni bezmyślnie wykonują swoje obowiązki, lecz wówczas, gdy aktywnie wykazują się własną inicjatywą: zauważają problemy i proponują udoskonalenia. Aby móc w ogóle liczyć na zadowalające zyski, każdy członek zespołu musi popierać zmiany. Tylko płynne dopasowywanie się do bieżącej sytuacji, a także stałe myślenie w kategoriach innowacyjności doprowadzić może do założonego wcześniej celu.

Technologie, bez których trudno się obejść

Jak przekazał nam ekspert reprezentujący firmę  NovacuraPowszechna digitalizacja – niezwykle pomocna w biznesie – dokonuje się już od jakiegoś czasu. Potrzebujemy jednak ciągłego wdrażania nowych rozwiązań cyfrowych – te z lat 90. czy nawet pochodzące z pierwszej dekady naszego wieku nie sprawdzają się już tak świetnie, jak kiedyś. Gdy liczy się mobilność, a określone informacje chcemy mieć zawsze pod ręką, korzystanie z chmury staje się jedynym wyjściem. To, co rozumiemy pod pojęciem Big data również ma pozytywny wpływ na przyszłość przedsiębiorstwa, podobnie zresztą jak korzystanie z narzędzi zbudowanych specjalnie po to, by zarządzać unikatowymi procesami występującymi w spółce.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.