Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Pasy spinające. Bezpieczny transport towarów
Zgodnie z normami obowiązującymi na terenie Unii Europejskiej, osoby prowadzące transport ładunków są zobowiązane do ich właściwego zabezpieczenia wewnątrz pojazdu. Przewożone elementy powinny zostać przytwierdzone przy użyciu elastycznych elementów mocujących, takich jak łańcuchy, liny lub pasy spinające. Rodzaj zabezpieczenia powinien zostać dopasowany do typu ładunku.
Jaki model pasa wybrać?
Podstawową zasadą, która obowiązuje przy wyborze pasa spinającego, jest jego dobranie do rodzaju przewożonego ładunku. Każdy element mocujący przeznaczony do użycia w transporcie jest opatrzony etykietą, na której można znaleźć informację na temat jego wytrzymałości oraz rekomendowanego sposobu użycia. Według pracownika firmy GO-PLAN, dużą popularnością cieszą się pasy uniwersalne. Występują w wariantach jednoczęściowych i dwuczęściowych. Choć będą skuteczne przy większości zastosowań, to jednak w niektórych sytuacjach konieczne jest zastosowanie innego typu pasa spinającego.
Wśród pasów o specjalistycznym przeznaczeniu można wyróżnić modele przeznaczone do zaczepiania do listew kotwicznych. Są to pasy spinające dwuczęściowe, które zostały wyposażone w haki umożliwiające ich łatwy montaż. Stosuje się je w naczepach zamkniętych i kontenerach.
Pasy typu 550daN ERGO to typ zabezpieczeń, który jest wyposażony w mechanizm napinający o dłuższej rączce. Pozwala to na uzyskanie większego napięcia taśmy, dzięki czemu ładunek jest mocniej dociśnięty do podłoża. Takie modele występują w wersji do 5 ton. Tego typu pasy są wymagane na terenie Austrii, Niemiec i Szwajcarii.
Osobną kategorią są pasy przeznaczone do transportu na lawecie. Są to modele dwuczęściowe, wyposażone w dodatkowy trzeci hak oraz kostki lub gumowe ochraniacze. Są to zabezpieczenia, które nie dopuszczają do zsunięcia się pasa z opony przewożonego pojazdu. Takie taśmy można kupić w różnych wariantach.
Kolory pasów
Aby ułatwić użytkownikom wybór pasa o właściwej wytrzymałości, przyjęło się, że taśmy o danych tonażach są oferowane w konkretnych kolorach. Przykładowo: pasy spinające najmniej wytrzymałe występują w kolorze żółtym, natomiast najmocniejsze modele są pomarańczowe. Na wytrzymałość taśmy wskazuje także jej szerokość (od 25 mm do 75 mm).
Nie warto jednak kierować się wyłącznie kolorem pasów. Niektórzy producenci stosują inną kolorystykę, która może wprowadzać w błąd. Zawsze należy sprawdzić informacje podane na etykiecie danego pasa i dostosować właściwy rodzaj zabezpieczenia do konkretnego ładunku.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana