Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Pasy klinowe - kiedy i jak wymieniać?
Pasek klinowy – nie każdy wie, jak ogromne ma znaczenie. To jeden z najistotniejszych elementów w silniku samochodowym. Dlaczego jest tak kluczowy? Bez niego nasze auto nie odpali. Pasek klinowy służy do napędzania pompy wodnej, alternatora, pompy wspomagania układu kierowniczego czy sprężarki klimatyzacji. Kiedy się zerwie, nie możemy jechać dalej. Pasek napędza wał korbowy, zerwany – nie może tego zrobić. Co powinno nas skłonić do jego wymiany?
W jaki sposób rozpoznać awarię paska klinowego?
Czy można zauważyć, że coś złego dzieje się z paskiem klinowym? Tak, pierwszym objawem, który powinien nas skłonić do wizyty w serwisie samochodowym, jest piszczenie spod maski. Taki dźwięk nie musi pojawiać się zawsze. Może wystąpić po nocnym postoju auta, kiedy temperatury są już niskie, jak też podczas wilgotnej, deszczowej pogody. Zwykle piszczenie ustępuje po pierwszym rozruchu, ale nie można go lekceważyć. Czasami luźny pasek jest skutkiem niedoładowania akumulatora. Naciąg paska sprawdza się podczas okresowych przeglądów samochodu. Ich trwałość powinna wynosić kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Wtedy wymieniamy go razem z wymianą rozrządu. Jednak czasami pasek wymaga wymiany już po kilkunastu tysiącach. Dlaczego tak się dzieje?Powody awarii pasków klinowych
Dlaczego paski klinowe zrywają się wcześniej, niż powinny? Powodów może być kilka:- niewłaściwy naciąg paska,
- uszkodzone koło pasowe,
- nieodpowiednio dobrany pasek,
- jakość paska – kto go wyprodukował?
- rodzaj paska. Wyróżnia się paski klinowe i wielorowkowe.
W jaki sposób wymienić pasek klinowy?
Pasek klinowy możemy wymienić samodzielnie, ale dużo lepszym wyborem będzie udanie się do serwisu samochodowego. Zwłaszcza, jeżeli nie mamy odpowiednich narzędzi i tak naprawdę nie znamy się na samochodach. Jeżeli zdecydujemy się na samodzielną wymianę paska klinowego, musimy kupić odpowiedni produkt w sprawdzonym sklepie, takim jak sklep Polamel. Gwarantuje szeroki wybór pasków klinowych, zarówno o standardowych, jak i niestandardowych rozmiarach oraz profilach. W jaki sposób samodzielnie wymienić pasek klinowy?- Sprawdź, czy trzeba odkręcić wszystkie śruby w kołach pasowych.
- Zweryfikuj, czy będziesz potrzebować dostępu do samochodu od dołu.
- Jeżeli pasek posiada automatyczny napinacz, zwolnij napięcie na pasku i wymień go.
- Pamiętaj o odpowiednim naprężeniu paska – dopuszczalne ugięcie paska w najdłuższej części nie może przekraczać 10-15 mm.
- Uruchom silnik po założeniu paska. Jeśli starannie go umocowałeś, wszystko powinno działać, jak należy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana