Artykuł sponsorowany

Oświetlenie jako ważny element sklepowej ekspozycji

Oświetlenie jako ważny element sklepowej ekspozycji
Oświetlenie sklepowej ekspozycji to jeden z najważniejszy elementów wystroju oraz funkcjonalności. Odpowiednio zaprojektowane oświetlenie umożliwia efektowne wyeksponowanie określonych przestrzeni sklepowych, a nawet pojedynczych produktów. Światło w przestrzeni sklepowej wpływa na kształtowanie emocji klientów. Efektowne zaprezentowanie towaru oddziałuje natomiast na decyzje zakupowe. Rola odpowiedniego oświetlenia nie ogranicza się więc jedynie do zapewniania poprawnej widoczności. Jest to cała gama możliwości marketingowych oraz projektowych. Jak oświetlenie wpływa na wnętrze?

Wpływ oświetlenia na sklepowe wnętrze

Światło sklepowe łączy w sobie wiele różnych aspektów. Musi być przede wszystkim dobrane odpowiednie natężenie, zachowana energooszczędność oraz połączenie konkretnych elementów świetlnych rozproszonych i akcentujących. Dobór oświetlenia zależy również od rodzaju handlu. Właściwe oświetlenie lokalu wywiera pozytywny wpływ na decyzje zakupowe klientów.

Oświetlenie sklepowej ekspozycji to właściwa barwa, natężenie oraz kąt padania światła. Pozwalają na stworzenie przyjemnej oraz atrakcyjnej ekspozycji produktów, a także gwarantują komfort klientom. Odpowiednio dobrany układ świateł stwarza możliwości uzyskania lepszych wyników sprzedażowych. Regały piekarnicze, witryny cukiernicze, stoiska z warzywami oraz owocami powinny mieć na przykład dobrane światło ciepło, ponieważ uatrakcyjnia ono wygląd produktów.

Specyfika doboru oświetlenia powinna być również uzależniona od powierzchni sklepu. Lampy sufitowe i szynowe umożliwiają wkomponowanie ich do wnętrza. Zarówno w przypadku większych, jak i mniejszych powierzchni, idealnie sprawdzą się rozwiązania energooszczędne. Odpowiednio dostosowane oświetlenie pozwala wzmocnić potencjał wizerunkowy prowadzonego lokalu.

Dlaczego oświetlenie odgrywa ważną rolę w ekspozycji towaru?

Oświetlenie wnętrz sklepowych jest jednym z najważniejszych elementów ich wystroju oraz funkcjonalności. Światło skierowane na konkretne strefy sklepu oraz produkty przyciągają uwagę klienta. Odpowiednio dobrane oświetlenie – barwa, nasycenie oraz intensywność wpływają także na postrzeganie samego wnętrza lokalu.

Jak mówi pracownik firmy Iglootechnika, oferującej sprzedaż oświetlenia dla handlu:

Jednym z najważniejszych części sklepu jest witryna. Prezentuje najważniejsze elementy lokalu i powinna zapraszać potencjalnych klientów do wejścia. W tym celu potrzebne jest stworzenie odpowiedniego klimatu poprzez oświetlenie. Ruchome reflektory umożliwią zbudowanie scen świetlnych i podkreślenie pierwszego planu. Punktowe oświetlenie natomiast zwraca uwagę na konkretne produkty. Energooszczędne oświetlenie LED zapewnia równomierne doświetlenie towaru.

Decydując się na zakup oświetlenia do sklepowego wnętrza, należy korzystać z oferty jedynie sprawdzonych dostawców. Duży asortyment oraz oświetlenie o najlepszych parametrach to gwarancja udanego zakupu.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników do artykułu

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.