Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
O czym może świadczyć nieprzyjemny zapach z klimatyzacji samochodowej?

Nieprzyjemny zapach w samochodzie? Przyczyn może być wiele, a konsekwencje naprawdę przykre. Nieznośną woń w aucie wywołują grzyby, pleśń i bakterie, których we wnętrzu pojazdu jest mnóstwo. Rozlane napoje, nieuprzątnięte resztki jedzenia, wilgoć i zanieczyszczenia naniesione na butach i wreszcie zaniedbana klimatyzacja. W poniższym tekście przyjrzymy się właśnie problemowi brzydkiego zapachu z układu chłodzenia.
Uciążliwe zapachy w samochodzie nie tylko pogarszają komfort jego użytkowników i rozpraszają kierowcę, ale też mogą przyczyniać się do rozwoju chorób układu oddechowego. Poza tym auto, w którym panuje zatęchła atmosfera, bardzo trudno sprzedać. Dlaczego powietrze z klimatyzacji bywa nieświeże i jak temu zapobiegać?
Dlaczego klimatyzacja brzydko pachnie?
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie wakacyjne podróże bez sprawnej klimatyzacji. Układ AC chroni kierowcę i pasażerów przed letnim skwarem, oczyszcza powietrze, ale też ułatwia korzystanie z auta dzięki szybkiemu odparowywaniu szyb. Niestety niektórzy kierowcy wciąż nie zdają sobie sprawy ze znaczenia regularnego serwisowania samochodowej klimatyzacji. O wyjaśnienie mechanizmu powstawania problemu nieprzyjemnej woni z układu chłodzenia poprosiliśmy eksperta.
Jednym z najważniejszych elementów samochodowego układu chłodzenia jest parownik, ukryty głęboko między komorą silnika a kabiną pasażerską. Parownik odbiera energię cieplną z czynnika chłodzącego, który krąży w obiegu klimatyzacji i w ten sposób schładza powietrze. Jednocześnie pełni funkcję filtra, który oczyszcza powietrze i utrzymuje jego wilgotność na pożądanym poziomie. Oznacza to, że na parowniku osadzają się cząsteczki wszystkich zapachów, jakie znajdują się w kabinie samochodu oraz wilgoć. Mieszanka zanieczyszczeń ze zużytego powietrza i wilgoci tworzy doskonałe środowisko do życia niepożądanych mikroorganizmów – wyjaśnia ekspert z warsztatu samochodowego Automax w Imielinie.
Jak radzić sobie z odorem z klimatyzacji?
Recepta na usuwanie brzydkiego zapachu z klimatyzacji i zapobieganie jego powstawaniu jest prosta – układ chłodzenia należy poddawać profesjonalnemu czyszczeniu. Owszem, na rynku dostępne są preparaty do samodzielnego odgrzybiania systemu AC, jednak ich skuteczność pozostawia wiele do życzenia. Jeśli zależy ci na bezpiecznym i komfortowym używaniu swojego auta, przynajmniej raz do roku zaplanuj wizytę w serwisie. Jakim zabiegom fachowcy poddadzą twój samochód?
Pierwszym elementem przeglądu klimatyzacji powinno być sprawdzenie szczelności układu i poziomu czynnika chłodzącego oraz jego ewentualne uzupełnienie. Brak płynu chłodzącego uniemożliwia poprawne działanie AC, co przekłada się nie tylko na obniżony komfort jazdy, ale też zwiększone spalanie. Samo czyszczenie klimatyzacji przebiega w kilku etapach. Najpierw zabrudzony parownik poddaje się odgrzybianiu środkami chemicznymi. W fachowych serwisach kolejnym krokiem jest ozonowanie. Proces zajmuje co najmniej 40 minut, ale jest wart tego czasu. Ozonowanie w obiegu zamkniętym jest najbardziej skuteczną metodą na całkowite usunięcie wszystkich mikroorganizmów, które lęgną się wilgotnym środowisku układu. Jeżeli od ostatniego serwisu minął rok, warto zdecydować się również na wymianę filtra kabinowego. Nawet jeśli wciąż nie jest całkiem zapchany, na używanej powierzchni szybko odbuduje się nowa warstwa zanieczyszczeń.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana