Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze usterki techniczne wózków widłowych
Wózki widłowe to niezwykle użyteczne pojazdy, bez których trudno wyobrazić sobie współczesne hale magazynowe i fabryczne. Żadna inna maszyna nie usprawnia tak bardzo i nie przyspiesza transportu towarów na krótkich dystansach. Ze względu jednak na to, jak intensywnie są eksploatowane, wózki widłowe ulec mogą różnego rodzaju awariom. Przyjrzyjmy się więc temu, jakie usterki techniczne zdarzają się w ich przypadku najczęściej.
Usterki wideł, masztu i układu hydraulicznego
Nie może dziwić, że właśnie te elementy, z wykorzystaniem których transportuje się wózkami ogromne ilości ciężkich ładunków, ulegają różnego rodzaju uszkodzeniom. Wyginają się zęby wideł, odkształca się maszt, wydłuża się łańcuch, przecierają się przewody hydrauliczne. Należy przy tym pamiętać, że nawet najdrobniejsza z pozoru usterka stać się może przyczyną poważnych problemów, z zagrożeniem zdrowia i życia ludzi włącznie. Od razu zwróćmy się więc do specjalistów od naprawy wózków widłowych.
Awarie skrzyni biegów
Kłopoty ze skrzynią biegów nie są charakterystyczne wyłącznie dla wózków widłowych. We wszystkich pojazdach, w jakich są wykorzystywane, mogą wystąpić problemy z wrzucaniem biegów. Skrzynia może też zacząć wydawać niepokojące dźwięki, jak zgrzytanie czy piszczenie. Początkowo niedogodności wydają się mało znaczące, ale ignorowanie ich przez dłuższy czas skutkuje pogorszeniem sytuacji i koniecznością wymiany całych przekładni.
Zapchany filtr DPF
Objawami tego, że filtr cząstek stałych zapchał się sadzą, mogą być między innymi: nieuzasadniony wzrost obciążenia silnika, szarpanie wózka przy dodawaniu gazu, intensywny zapach spalin. Jeśli DPF nie uległ jeszcze uszkodzeniu, można rozwiązać problem za pomocą jednej z dwóch metod: wypalania wymuszonego komputerowo albo czyszczenia maszynowego. – W niektórych przypadkach właściciele wózków decydują się jednak na całkowite usunięciu wkładu filtra DPF wraz z modyfikacją sterownika pojazdu – dodaje przedstawiciel firmy ADF Serwis.
Problemy z zaworem EGR
Zanieczyszczenie może być również przyczyną problemów z zaworem EGR. Te objawiają się zwykle zmniejszeniem mocy silnika oraz problemami z odpalaniem nierozgrzanego wózka, a także wzrostem zużycia paliwa. Zawór może być wyczyszczony i zregenerowany, co zwykle prowadzi do usunięcia problemów. Gdy jednak nie przynosi to pożądanego efektu, jedynym rozwiązaniem może okazać się programowe wyłączenie zaworu EGR.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana