Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze przyczyny awarii turbosprężarek
Turbosprężarka to rodzaj turbodoładowania stanowiącego jeden z najważniejszych elementów nowoczesnych silników w wielu pojazdach. Powszechnie spotykanym rozwiązaniem są turbosprężarki samochodowe, które zwiększają wydajność i moc silnika, dostarczając do niego dodatkowe powietrze. Chociaż te części samochodowe cechuje wysoka trwałość, nieraz wymagają one naprawy i regeneracji. Jakie są główne powody awarii turbosprężarek?
Problemy związane z olejem
Podobnie jak w przypadku innych układów i części samochodowych, tak i turbosprężarki wymagają dostarczania wysokiej jakości oleju. Jest on pobierany z silnika i zapewnia odpowiednie smarowanie łożysk oraz chroni sprężarkę przed działaniem wysokiej temperatury. Z tego powodu większość awarii turbosprężarek związanych jest właśnie z problemami z olejem, takimi jak:- Zły wybór oleju;
- Zanieczyszczenie oleju;
- Zbyt niskie ciśnienie oleju;
- Przerwy w dostawie oleju.
Awarie wywołane obecnością ciała obcego
Obracająca się z dużą szybkością turbina sprężarki narażona jest na uszkodzenia spowodowane wtargnięciem ciał obcych, takich jak drobiny piasku, rdzy czy soli. W efekcie takich zdarzeń dochodzi do wyszczerbienia i uszkodzenia łopatek turbiny i kompresora. Powodem przedostawania się ciał obcych do korpusu turbosprężarki może być niewłaściwie działający system filtracji powietrza i niedrożność układów silnika.Przegrzanie turbosprężarki
Nieprawidłowa, zbyt wysoka temperatura turbosprężarki może doprowadzić do jej uszkodzenia. Praca w takich warunkach prowadzi do szybkiego wypalania oleju i zwęglania, powoduje problemy ze smarowaniem i korozją łożysk. Przyczyną tego typu awarii mogą być wspomniane wcześniej kłopoty z olejem – jego zbyt niska jakość i niewystarczające wymiany. Źródłem problemu mogą być również niesprawne elementy, takie jak filtr powietrza bądź wtryski. Często jednak przegrzanie turbosprężarki spowodowane jest stylem jazdy kierowcy. Nieprawidłowa eksploatacja samochodu, a więc zbyt szybkie osiąganie wysokich obrotów i nagłe wyłączanie silnika, skutkuje nieprawidłowym smarowaniem i chłodzeniem, a w rezultacie przegrzaniem turbosprężarki. Warto więc dbać o ten element silnika, regularnie stosując wysokiej jakości olej i pamiętając o ekonomicznej, bezpiecznej jeździe.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana